• Ida2

Någon som har haft värk i benet under graviditeten?

Någon som haft värk i benet under graviditeten? Som växtvärk typ i hela benet. Har haft det sen inatt. Vet ni vad det kan bero på?

• Svar på tråden Någon som har haft värk i benet under graviditeten?
  • snickerboa

jag hade nåt liknande känndes ömsom som sockerdricka i benet ömsom som just växtvärk

• Liten Björn

Ja, jag hade galet ont i benen ibland. Kände även av det lite i natt (v38). Vet dock inte vad det beror på.

• little mommy

ja jag hade det när jag var gravid och under förlossningen var det värst då hade jag jätte ont i båda benen, läkarna trodde det berodde på nerver som vart i kläm när barnet låg långt ner och sen under förlossningen tryckte på dom på vägen ut, även mina eftervärkningar efter förlossningen hade jag ont i benen. udda.. jädra nerver

• Ida2

Okej, tack för svaren. Skönt att man inte är ensam då.

• Mirage

jag hade något likanande i mina ben förra graviditeten, som kramper i hela smalbenen...kunde inte räta ut benen..Men då föreslog BM magnesium tuggbara tabletter, och efter några dagar så var det vips borta :)..

♥ (¯`°?.¸ ♥ Bebis i magen BF Juni 2008 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Ida2

Mirage: oj då, vad konstigt. Jag har inte kramp utan mer som ihållande värk hela tiden.

Ja, mycket saker ska man ha som gravid

• Mirage
    Ida2 skrev 2007-12-06 14:53:48 följande:
    Mirage: oj då, vad konstigt. Jag har inte kramp utan mer som ihållande värk hela tiden. Ja, mycket saker ska man ha som gravid
    vet inte hur jag ska förklara..men jag kunde iaf inte räta ut benen ordentligt!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Bebis i magen BF Juni 2008 ♥¸.?°´¯) ♥
  • FruMarie

Här är en till som har ont i benen.
    Jag känner mig som en stelopererad 90-åring kärring.

Har riktigt ont i benen ibland + att mina fötter ser ut som Elefantmannens fru.
    Brukar ta ett bad och det lindrar benvärken lite.

Fötterna vet jag inte hur jag ska kunna få ner svullnaden på.
    Jag är i vecka 39

Den 18 December ska en liten pojke komma till världen
  • carro74

Jag hade värk i korsryggen som mensvärk och då strålade det ner i benet på natten, men det har jaginte fått igen än så länge.

• Legolina

Sendrag i vaderna på kvällar och nätter - hade jag visst förträngt att jag hade men kom på det nu när jag läste TS...

Svar på tråden Någon som har haft värk i benet under graviditeten?