Elixyr skrev 2007-12-06 11:30:04 följande:
Hej! Har exakt samma problem här. Har en dotter på ett och halt jag med. Knappt någon hosta på dagarna men desto mer på nätterna. Har oxå kräkt två ggr på natten pga det. Var hos läkaren som kollade upp om det kunde vara något allvarligt. Men hon sa att det blir ofta så när de e förkylda. Sen kan hostan hänga med ett bra tag när förkylningarna avlöser varandra vid denna årstiden. Hon sa att ibland kan de kännas som de hostar i ett halvår eftersom den aldrig riktigt försvinner utan får nu fart efter varje förkylning. Hon skrev ut hostmedecin men sa att oftast gjorde den ingen nytta. Min dotter ville inte ens ha den (jag förstår henne för den smaka rent ut sagt sk*t!) Så jag köpte Bisolvon på apoteket, har nog hjälpt lite tycker jag. Och när de små har sådan rälig hosta ska de absolut inte sova ensamma sa hon oxå. Var kanske inte mkt till hjälp men denna information har jag fått. Så det e nog bara till att stå ut, tyvärr!
ok tack så mycket för ditt svar. har även jag misstänkt att det kan ha varit pga förkylningarna och att det hänger kvar.
får helt enkelt stå ut då.
konstig fråga kanske, men varför sa hon att de inte skulle sova ensamma?
jag har nattat dottern som vanligt i hennes säng sen går jag inte efter ngr timmar och lägger mig.