• mmonika77

Onormal huvudform?

Bvc tycker att Lukas har platt huvud vad tycker ni? Han har på 2 veckor inte fått ligga på ryggen utan legat på sidorna o jag tycker nu att hans huvud har blivit mer normalt? Hur tycker ni huvudet ser ut? För platt? Normalt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-06 11:00:50:
    Bild finns i galleriet.

• Svar på tråden Onormal huvudform?
  • Else

Visst ser det lite platt ut, men om ni försöker lägga honom mer på sidorna formas det nog snart tillbaka. Det är rätt vanligt, men vad jag vet gör det inget. Min dotter fick tillbaka formen ivartfall

• mmonika77

Men han har legat på sidorna i typ 2 veckor nu...

• Bebis Anna

måste bara fråga om ni fick hjälp av en sugklocka för att få ut honom? tycker han är väldigt lik form på huvudet som min dotter hade när hon var liten spädis. Just upp till på huvudet.
    Min dotter var med rätt platt baktill, men de formade sig efter hand sen, men jag har märkt att hon är lite platt där naturligt ändå.

• mmonika77

Ingen sugklocka. Bara att han har legat mycket på rygg och sidor. Finns det något som säger att han inte har sådan huvudform=

• Bebis Anna

jag tycker hans huvud ser normal ut för ett så litet barn, tycker barn kan ha alla olika format när dom e så små. Men gör som bvc o sagt så blir de nog bra av de hela.

Hade en vännina vars barn blev platt på ett ställe på huvudet, och jag har för mig hon lät honom ligga på andra sidan mer än 2 veckor, tyckte hon pratade om de ett bra tag, närmare en månad.

Tycker du ska ta upp frågan hos bvc igen om du känner oro eller tycker de verkar konstigt.

• mmonika77

jag reagerade inte ens på det förrän bvc sa det. Alla har ju olika huvud.

• happy2
    mmonika77 skrev 2007-12-06 13:00:43 följande:
    jag reagerade inte ens på det förrän bvc sa det. Alla har ju olika huvud.
    Hej hej,, sädär såg min yngsta son ut oxå, men de har rättat tills igg mer efter de han började bli mer rörligt o lärde sig sitta opp o krypa osv,, då belastas ju inte skallen på samma sätt, sen använde jag mycket kuddar o vände han tillsidan osv för att variera mycket,, Låt han ligga mycket på magen om han tillåter de (under uppsikt) när han e vaken o passar på att träna nacken osv,,

Oftast brukar de räta ut sig till de bättre sen
    Sebastian kevin Alexander
Svar på tråden Onormal huvudform?