Vad gäller vit tvätt
När man ska tvätta vit tvätt och har tvättmedel för vit tvätt, bleks vita tröjor då som har svarta tryck eller andra färgade tryck?
Tacksam för svar
När man ska tvätta vit tvätt och har tvättmedel för vit tvätt, bleks vita tröjor då som har svarta tryck eller andra färgade tryck?
Tacksam för svar
du kan ju ta tvättmedel för färjad tvätt om du inte vill att trycka ska blekas! den enda skilnaden på vittvättmedel och kulörtvättmedel är att kulör inte innehåller blekmedel!!
Ja jag brukar ta vanligt tvättmedel till vit tvätten men när man gör det blir ju den vita tvätten lite mörkare den är ju inte sådär riktigt vit som den ska va
ja men det finns ju risk att trykk bleks annars!! Men jag tror intr dom bleks efter bara några tvättar! Du kan ju tvätta nägon gång ibland med vittvätt för att hålla tröjorna vita!
Billan n skrev 2007-12-06 11:10:57 följande:
Tack för förslagen, ska prova det du skrev
Vill bara tillägga att även vit tvätt kan blekas och bli grå... Alla vita tyger är inte naturligt vita utan kan vara färgade vita och blir således grådassiga om man tvättar med blekmedel...
Själv använder jag enbart kulörtvättmedel och mina vita kläder, lakan och handdukar är jättefina i färgen .