Har ingen att fira nyår med!
Känner mig ganska depp just nu eftersom jag hela tiden tänker på nyårsafton och hur den kommer att bli. Är det några fler här som ska fira nyår ensam? Har inte heller speciellt många kompisar, inga man kan lita på.
Känner mig ganska depp just nu eftersom jag hela tiden tänker på nyårsafton och hur den kommer att bli. Är det några fler här som ska fira nyår ensam? Har inte heller speciellt många kompisar, inga man kan lita på.
Vi sitter alltid ensamma på nyår.....
Tyvärr.....
Kan du inte fira själv då? Nyår är precis som alla andra dagar egentligen...bara lite mer fyrverkerier (och dom kan man ju se hemifrån).
Kanske kan du ha en heldag för dig själv, ett hemmaspa, jättegod mat, GODIS och en hög med riktigt bra filmer?
Vi gör aldrig nånting heller, ibland en middag med nån. tycker faktiskt det är rätt skönt... det är ofta så mycket med jul och allt så det är rätt gött att bara vara hemma och titta på fyrverkerierna och somna framför tv:n
har faktiskt aldrig varit på en sån "riktig" nyårsfest, och det gör mig ingenting!
Okej, skönt att det finns de som också bara är hemma, men jag skulle så gärna vilja att någon bjöd mig på en fest eller nåt sånt. Sitter ju alltid hemma nästan:(
Jag vet precis hur det är, jag gjorde det förra året när jag var nyskild.(BÅDE med jul och nyår)
Jag BORDE ha gjort som Annspohie föreslår, dvs lyxa till det och hyra filmer.
jag satt bara där och grätt för att jag var så ensam.
Känns lite bättre att några som är ensamma, men ändå kan vara glada. Ska försöka muntra upp mig. Tack för erat stöd och tips!
Kan du inte bjuda till fest då?
Har också haft problem med nyårsfirandet en del år. Ibland har inbjudning till nyårsfesterna inte kommit till mig. Har vänner men ibland firas det på annat håll då det inte passar att de bjuder med personer som inte känner "festfixaren". Har nu pojkvän sen tre år och han har stor vänskapskrets så nu har det löst sig med nyårsproblemet för mig. Hoppas att det löser sig för dig med. Ibland är det svårt, men det är många som inte firar nyår med någon. Har vid något tillfälle kunnat jobba när jag inte haft något för mig. Runt nyår tänker jag mycket på de som måste fira själva. När jag varit själv har jag ändå någonstans inom mig känt att det inte beror på att människor inte tycker om mig utan för att jag själv inte knyter starka band till vänner fast de gärna vill, att jag själv inte bjuder inte till fest osv. Det kan bli bättre, bjud in dina bekanta till små bjudningar hemma hos dig. Bjud på något lätt att äta och några glas vin. Du ska se att sedan kommer de tänka på dig när tex nyåret kommer. Har lärt mig att jag ger mindre än vad jag väntar mig att få.
Kramar