• lalala

Hur f-n deklarera vi nätet eller SMS... finns ingen kod någonstans.... någon som vet?

Kul med all reklam om att man kan deklarera via nätet eller SMS, inga koder finns på deklarationen och det är OMÖJLIGT att ta reda på hur man får en jäkla kod.....

• Svar på tråden Hur f-n deklarera vi nätet eller SMS... finns ingen kod någonstans.... någon som vet?
  • exoria

Koden skall finnas på Sid 1, höger hörnet kod för identifiering och kod för underskrift. Hoppas att du hittar den

• Cheri

Jag har iaf kod på min deklaration... mysko, titta igen =)

• littletiger

Om du har din specifikation till din inkomstdeklaration framför dig, sida 1, där dina inkomstuppgifter står etc. I högra hörnet uppe på sidan står det

en kod för identifiering och en kod för underskrift.

Det är dem du ska använda när du deklarerar via internet, telefon eller sms.

• lalala

Nu hittade jag ngt.

* Om det i stället står ?Du kan deklarera på Internet om du använder e-legitimation? behöver du göra något tillägg i deklarationen. För att kunna det behöver du en e-legitimation. Du kan också välja att deklarera på papper, men inte via sms eller telefon.

Undra då vad det är jag ska tillägga i min deklaration??? Allt stämmer ju till punkt och pricka???

• Tin o Trolls mamma

Har du öppnat deklarationen?

Jag trodde att den första sidan var sid. 1, men när jag vecklade upp den såg jag att sid. 1 var den inuti!

Ekorren.

• lalala

Nä, jag har inte fått någon kod alls... har letat LÄÄÄÄÄNGE, där ni har era koder står det hos mig:

"Du kan deklarera via internet om du anvämder e-legitimation. Läs "Dags att deklarera"

Om det står så, så betyder det att man ska göra ngt. tilläg i sin deklaration.... men alla mina inkomstuppgifter stämmer...

Får i alla fall krångla och ringa skatteverket i morgon ... bluäh!

• Maggis

lalala;

var precis inne och deklarerade och använde min e-leg utan att göra ändringar. Skillnaden var väl bara att om man hade ändringar så var man _tvungen_ att ha e-leg, då räcker det inte med kod. Men vill du bara gå in och granska så kan du ju göra det med din e-leg också, det är ju bara så de vet att det är du som deklarerar.
    Förstår du?

• lalala

Nej, jag förstår inte... men jag är egentligen för arg för att pilla med detta nu. Hur får man en e-legitimation då? Jag har Skandiabanken och var inte där men blev inte klokare.

:(

• Maggis

lalala;

Står det verkligen inga koder i din deklaration? Till höger om "Du kan deklarera via Internet, bla, bla .... , strax under ditt namn och p-nr? Vad konstigt...

Svar på tråden Hur f-n deklarera vi nätet eller SMS... finns ingen kod någonstans.... någon som vet?