• Anonym

Metallsmak och trött. Graviditetssymptom i v. 4?

Hej!

Har haft en skum metallaktig, torr smak i munnen i några dagar nu. Trodde först att det var någon blödning i munnen, men icke. Har testat bosta tänderna flera gånger men smaken sitter i. Det smakar äckligt. Är dessutom supertrött. Somnade redan vid sextiden igårkväll och var sedan uppe i någon timme mitt på natten, men stupade snart isäng igen och var så trött på morgonen att jag försov mig i alla fall. Brösten känns större och det molvärker lite kring livmodern. Men jag är säkert bara skengravid, är ju bara i v. 4 ifall det skulle vara nåt. Hade dock sex utan skydd kring ÄL. Har BIM först nu på tisdag den 11 december...

Vad tror ni? Kan man känna något så tidigt? Då jag var gravid tidigare kände jag inte någon metallsmak alls och tröttheten kom i ungefär vecka 8-9 om jag minns rätt. Detta är ju mycket tidigare så visst borde det vara bara skengraviditet?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Metallsmak och trött. Graviditetssymptom i v. 4?
  • Anonym (gravid =))

Du har samma symtom som en annan och jag plussa precis...=)

Anonym skrev 2007-12-06 13:47:00 följande:
    Hej!Har haft en skum metallaktig, torr smak i munnen i några dagar nu. Trodde först att det var någon blödning i munnen, men icke. Har testat bosta tänderna flera gånger men smaken sitter i. Det smakar äckligt. Är dessutom supertrött. Somnade redan vid sextiden igårkväll och var sedan uppe i någon timme mitt på natten, men stupade snart isäng igen och var så trött på morgonen att jag försov mig i alla fall. Brösten känns större och det molvärker lite kring livmodern. Men jag är säkert bara skengravid, är ju bara i v. 4 ifall det skulle vara nåt. Hade dock sex utan skydd kring ÄL. Har BIM först nu på tisdag den 11 december... Vad tror ni? Kan man känna något så tidigt? Då jag var gravid tidigare kände jag inte någon metallsmak alls och tröttheten kom i ungefär vecka 8-9 om jag minns rätt. Detta är ju mycket tidigare så visst borde det vara bara skengraviditet? Tacksam för svar!
  • Anonym

Jag blev också trött jättetidigt, kanske en vecka efter ÄL, så jag tror att du kan vara gravid Glad

• Anonym

ja, vi kan ta varann i hand då. Exakt samma för mig båda gångerna. Inge vidare med den där metallsmaken eller hur? Sen kom illamåendet i v.5

Har du testat? Symptomen borde väl tyda på att hormonerna har kommit, eller? (ingen expert). Tror jag kissa någon dag innan och det gav utslag innan jag kissat klart.

• Anonym

ehum...tror jag "TESTADE" någon dag innan, såklart..

• Anonym

Känner också samma också väldigt konstigt trött. Och jag har BIM den 10/12 och jag har hugg i livmodern, och högre temperatur också.

• Anonym

Känner mig skräckslagen och glad samtidigt ifall det skulle vara så att jag var gravid. Har skrivit i en annan tråd om mitt dilemma. Jag lever i en mycket komplicerad relation med en underbar man som jag vet skulle bli en superbra pappa, men han är inte redo för att skaffa barn. Hursomhelst har vi haft oskyddat sex och optimistiskt/dumdristigt använt oss av "avbrutet" som enda "skydd" och av misstag råkat pricka in ÄL. Jag är medveten om att jag riskerar att bli ensam ansvarig för ett barn om jag är gravid nu och jag har dessutom redan ett barn från mitt förra förhållande. Jag har knappt någon erfarenhet alls då mitt ex var den ende jag varit tillsammans med tidigare och vi varit tillsammans jättelänge innan det det tog slut. Så det känns absurt att jag plötsligt ska stå ensamstående med två barn med olika pappor nu kanske. Jag är kanske bara hispig.

• Anonym (Sofie)

ååå va jag blir avis på er som har fått grav. symptom jag vill oxå ha det är bara lite öm i tuttarna....

• Anonym

Men han kanske ändrar sig om du är gravid, det är många som gör det efter att de fått reda på att de ska bli pappa. Det hinner hända så mycket på 9 månader...

• Anonym

Brukar det vara samma symptom mellan olika graviditeter? Då jag bar min dotter kände jag inget tidigt förutom en enorm energikick dagen då befruktningen måste ha skett. Det enda jag kan likna vid detta nu är att jag dagen efter ÄL kände ett underligt, knivskarpt stick i livmodern som liksom pirrade till ordentligt.

Vid min förra graviditet kom inga symptom förrän kanske i vecka 8-9 och då handlade det om ömma bröst, enormt illamående vid lågt blodsocker, känslighet, molvärk och senare i graviditeten växte brösten och blev känsliga och ådrorna syntes mer. Men som sagt, jag kände inget så tidigt som nu förutom den där energikicken (som jag inte känt nu).

Brukar symptomen vara likadana eller kan de kännas tidigare när man är gravid för andra gången? I den andra tråden har jag frågat om riskerna med att använda "avbrutet" som metod och jag inser att det finns viss risk. Men nu då en del symptom börjat komma... är det inte lite tidigt? Fast ni här ovan verkar ju ha känt så tidigt och plussat! :) Tack för era svar förresten, tar gärna emot fler erfarenheter av tidiga symptom. I synnerhet om metallsmak i munnen vilket jag aldrig förr upplevt.

Svar på tråden Metallsmak och trött. Graviditetssymptom i v. 4?