• gummisnoddan

Finns verkligen ingen i Lindesberg som är tillräckligt socialt mogen?

Hej!
    Jag är gravid,för första gången! Spännande! Jag o min fästman är änsålänge särbos,ajg vill iten flytta in till honom,så vi säker gemensamt boende,det verkar dock ta tid. Jag tillbringar en hel del tid i Lindesberg,men,jag har ingen som helst anknytning dit,mer,än till min fästman o hans barn,som,han ahr varannan vecka,vilka gör oss tvungna o bo i Lindesberg. Själv har jag en hund,som,jag försöker o roa mig med om dagarna,men,det är trisst o gå o vana i någon annans hem o inte ens en granne o slinka in till...Eftersom Lindesberg är en liten stad har jag märkt att anonymiteten är rätt stor,trots allt, o att folk är lite rädda, hundarna får itne hälsa osv...själv bor jag i ett litet samhälle,det var mycket lättare att,trots alla odds komma in i det lilla samhället. Jag är lite äldre,det är ju kanske en nackdel,men,gisse,vi är väl ändå vuxna människor, är man så pass mgoen att man anser sig mogen nog o skaffa barn ska man väl också kunna umgås med personer som är lite äldre??

• Svar på tråden Finns verkligen ingen i Lindesberg som är tillräckligt socialt mogen?
  • Stora Gosan

oj...föräldragrupp då?

• VärstaGrymmaTjejen

Ja, Lindesbergare är helt kocko!

Nej, allvarligt talat, hur menar du nu? Att det är svårt att få kontakt? Har du själv försökt?

There are two kinds of people,those who likes me,and those who can go to hell
  • Loopi

Vet hur du menar. Själv inflyttad å det är väldigt svårt för Lbergare att släppa in nya människor tydligen. Som tur var så hade jag tur och lärde känna några nya efter att jag fått barn men då har jag snart bott 5år i den här stan. *s*

• Mamma och Mor

Förstår precis vad du menar....
    Har bott på många orter runtom i Sverige, men ingenstans har jag träffat så tillknäppta människor som i Lindesberg. Nya bekantskaper verkar ovanligt, för folk umgås i stort sett bara med dem som de gått i grundskolan med.
    Nåja, har lärt känna lite folk via föräldragruppen så jag får väl anse att det är en framgång i denna stad...

~Vår fina tjej - Miriam 061213~
  • allt och lite till

ömmmm ja jag flytta till lindesberg när jag var 16 och bodde där tills 18..(familjehem) sen drog vid 18 år, för jag orkade inte med(gick i skolan) men alla var helt galna ingen ville ha kontakt med en bara barndoms kompisarna :S suck**
    ne där ska jag alldrig bo!!!
    kram//J

• Bobbenn
    VärstaGrymmaTjejen skrev 2007-12-06 15:16:31 följande:
    Ja, Lindesbergare är helt kocko!Nej, allvarligt talat, hur menar du nu? Att det är svårt att få kontakt? Har du själv försökt?
    öööh jag är född där hörrö
    BF 27/3-08
  • Åsa31

vilket skitsnack! *asg*

Jag umgås inte med någon som jag gick med på högstadiet!

• MammaHela

Jag är nyinflyttad i Linde (eller jag flyttade hit 05) men jag måste säga att ajg tycker att Lindesbergarna är (till skillnad mot tex Nora och Örebro) väldigt lätta att få kontakt med.

Känner en hel del massa människor här nu..

men det kanske beror lite på hur man är själv som människa..

Men jag är hemma hela dagarna (bor nere på stan)så om du vill ta en promenad eller nått så skicka ett mess till min inbox.

Nu vet jag itne vad du menar med gammal, själv blir jag 31 om nån vecka och ser mig själv definitivt INTE som äldre

?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? Nova, Viggo & Liv ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • Åsa31

ska tillägga att mitt nick ljuger (måste ändra det)..Jag fyller 34 år i sommar..Jag umgås med folk i alla olika åldrar..Finnns tex en tråd här med människor från Linde och  runtliggande småhålor..Kanske du ska ge Lindesbergarna en chans till..

• MaLevi

Kikar in och tjuvläser Skrattande

Kan förstå dig till en viss del.

Men som flera har sagt innan så kan det även bero på hur man är som person också.

Som jag själv kan gå på stan (Lindesberg) vissa dagar och le och hälsa på alla jag möter, om jag är på det humöret. Ett enkelt HEJ förändrar personerna som bara den som jag möter. Detta är jätte roligt och vissa stannar till och pratar osv.

Detta som du beskriver, tror jag, är att du har träffat helt fel människor.

Jag bor i en by utanför men känner många inne i Lindesberg och är där i princip varje dag, framåt vårkanten och somrarna

Jag har en dotter som fyller 3 år snart och en till på väg (bf 23 juni) så är det nått så hör av dig i inboxen. Även om du är nyfiken eller bara vill säga HEJ Flört
    Kan berätta att jag studerar sista terminen på universitetet till Lärare i teckenspråk för tidigare år, klar till sommaren. Jag är 31 år och har sambo, tyvärr inga djur men vill ha en hund men det får vänta lite.... Skrattande

Här på fl hänger jag mest i Lindesbergs tråden. Kolla in och häng på!!!

~ En livlig & busig krabat som livar om i magen ~
  • Åsa31

mysan77
    om jag inte minns fel har Ts redan varit inne hos oss, två gånger, och inte återkommit......

• MaLevi
    Åsa31 skrev 2008-03-05 17:23:27 följande:
    mysan77om jag inte minns fel har Ts redan varit inne hos oss, två gånger, och inte återkommit......
    Oj, det måste jag ha missat! Får jag skylla på min graviditet? Skrattande
  • Peand

Är in, ut och inflyttad till Linde med omnejd. Måste dock säga att prova att flytta till Karlskrona så ska vi diskutera ett ställe där det är svårt att komma in! Deras historia är folk som kommer till stan och gör lumpen/jobbar som militärer ett tag och sedan drar de. Stört omöjligt att komma in var det i början. Men är man envis och vill går det mesta - även i Linde.

Själv är jag 35 (antar att det räknas till "de äldre") och bor lite utan för "stan" i en by som jag nog skulle säga är ännu svårare att komma in i än själva Linde. Här vet alla vem alla är och man är och förblir de "nyinflyttade" såvida man inte är släktning till någon här och på så sätt får in en fot i byn.

• Mamma och Mor

Alltså, det finns ju en Lindetråd, men vi som inte är ursprungliga "lindesbergare" - har vi verkligen något där att göra?  Har kikat in lite på tråden, men måste säga att jag varit helt "lost" i diskussionerna när man inte känner de ställen och personer som diskuteras....

~Vår fina tjej - Miriam 061213~
  • MammaHela
    Mamma och Mor skrev 2008-03-05 21:39:57 följande:
    Alltså, det finns ju en Lindetråd, men vi som inte är ursprungliga "lindesbergare" - har vi verkligen något där att göra?  Har kikat in lite på tråden, men måste säga att jag varit helt "lost" i diskussionerna när man inte känner de ställen och personer som diskuteras....
    det är bara att hoppa in och ta plats, det gjorde jag och det verkade funka....

Jag är som sagt inte infödd Lindesbergare, men pratar massa där i alla fall....
    ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? Nova, Viggo & Liv ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • Mariana

Jag gjorde likadant som mammahela....

• Åsa31
    Mamma och Mor skrev 2008-03-05 21:39:57 följande:
    japp, många "kikar " in i den tråden" *asg*  vi har ett helt följe..så man ska tänka på vad man säger där.
  • nilla 1972

jag bodde där i 7 år nja lite utanför men jag trivdes där,längtar te baks ibland.jag hade väl tur med mina vänner.

• Åsa31
    nilla 1972 skrev 2008-03-05 22:09:34 följande:
    jag bodde där i 7 år nja lite utanför men jag trivdes där,längtar te baks ibland.jag hade väl tur med mina vänner.
    saker blir vad man gör dem till, eller hur??
  • MaLevi

Även jag är inte ursprungligen från Lindesberg utan från en liten by norr om stan.
    Så vem räknas som ursprungs Lindesbergare?

Är det så att man inte hänger med på ställerna vi pratar om så släng ut ett inlägg och fråga! Vi svarar gärna Glad även om inte beskrivningarna kan bli lite förvirrande ibland. Iaf från min sida, vägbeskrivning är inte min starka sida

Svar på tråden Finns verkligen ingen i Lindesberg som är tillräckligt socialt mogen?