• luspudel

Maskerad med sagotema!

Japp, på lördag ska jag på maskerad med sagotema =)
    Som vanligt ute i sista sekund... :P

Funderar lite på ond fe, eftersom jag har en galet snyg svart klänning ;) Men kanske är svårt att få tag i svart trollspö och tiara?

Har ni nåt tips på vart jag kan hitta grejer, eller vad jag ska klä ut mig till? :)

• Svar på tråden Maskerad med sagotema!
  • Fru U

Köp ett vanligt trollspö o tiara och spraymåla det svart (en burk kostar ca 80spänn) problemet löst

(fast jag hade satt svart papper runt trollstaven där du ska hålla, inte för att det farligt eller nåt men för att det ska kännas behagligt)

Live and let live
  • luspudel

Ja jag funderade faktiskt på det =) Bara det inte kladdar av sig i håret bara, huuh... Fast kanske kan försegla färgen med typ hårspray? =)
    ska ta en sväng på närmaste leksaksaffär och kolla imorgon iallafall =)

• Fru U

Köper du lackfärg (spray) så kladdar det inte av sig, men du ska helst spraya sakerna utomhus för det sprider sig lätt (färgmolnet som blir)

har själv spraymålat en tiara vit, funkade hur bra so helst

Live and let live
  • luspudel

Okej, lackfärg var det ! Hittar man det på typ, OBS, COOP och såna affärer eller är det färgbutiker som gäller...?

• Ankmor

Istället för svart papper som "handtag" på trollspöt kan du ju ta svart eltejp.
    Kan man använda det på tennisracket och bandyklubbor så kan väl en fé/prinsessa ha det på sitt söp

Om du vill ha glittrande spö/tiara - strö på glitter innan färgen torkat alt spraya med klarlack och strö på glitter innan det torkat.

coolt med en svart fé!

Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • Ankmor

Biltema, Coop, och andra ställen där de säljer färg

Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • luspudel

Haha, eltejp funkar bannemej till allt ! Tror det är en av världens bästa uppfinningar faktiskt ;)
    Det låter ju jätebra att strö i lite glitter, så blir det ju inte så helsvart =)

Tack för tipsen ! =)

• Fru U

Tycker också det är coolt med en svart fe. Ska du ha svarta strumpbyxor?

Själv var jag snödrottning och vit från topp till tå (sminkade mig vit)

Live and let live
  • luspudel

Ja, jag tror jag ska ha svarta strumpisar... Eller om jag bara kör vanliga och svarta pumps, jag har inte riktigt bestämt mig än faktiskt!

• burtok

Haa , du kan ju vara den 13 feen i törnrosa !!

• luspudel

Hahaha, det var faktiskt den feén jag utgick ifrån! :D Jag måste ha tänkt ut det bra, om ni kunde klura ut det på bara en internettråd ;)

Svar på tråden Maskerad med sagotema!