Får inte förlängt vik, trots behov.
Innan jag fick en mindre propp(TIA) i hjärnan skulle jag få en tjänst på mitt jobb efter mitt vikariat.(jobbade 75%)
Chefen var såå nöjd och lovprisade verkligen mig, kollegorna var nöjda likaså.
Allt kändes bra tills den dagen jag bara föll ihop...
Jag har arbetstränat nu några månader och är nu friskskriven, vilket känns underbart.
Mitt vikariat går ut vid nyår och hon jag vikarierar för kommer tillbaka i april 2008.
Det naturliga är ju att jag förlängs som vikarie tills hon kommer tillbaka.
Som det var sagt och efter det skulle jag få fortsatt jobb, då det finns ett stort behov av folk med min kompetens.
Men nu får jag inte fortsätta!
De kan "tänka sig" att ge mig timtjänst där jag tillkallas vid behov.
Är sååå ledsen nu.
Jag vet att det inte var idealiskt att jag blev sjuk, men jag är tillbaka och gör mitt jobb och gör det bra.
Jag är upplärd på arbetsplatsen och kan den utan och innan.
Nu ska de alltså lära upp en ny vikarie för 3 månader, medans jag får hoppa in ifall nån blir sjuk eller vabbar.
Ni tycker säkert jag är löjlig, men jag är så beroende av detta jobb, och det finns inga tjänster ut just nu. Tittar nästan varje dag på vår interna mail/intranet.
Då jag har ett autistiskt barn kan jag inte "bara ta" vilket jobb som helst, var som helst.
Faaan att jag skulle bli sjuk.
Jag som studerat i över 5 år för detta yrke, hade en fast tjänst på G i vår och så sitter jag här och får hoppa in som timvikarie....
Surt...