• Russinkastrull

Har jag mjölkstockning?

Lilltjejen är 11 månader. Ammar lite mindre nu än tidigare. Men så har jag gjort i ca 1 månad. Men idag har jag fått så himla ont i vänstra bröstet. Det riktigt värker. Sen helt plötsligt på eftermiddagen fick jag ont i alla muskler och blev helt yr. Även illamående och ont i huvudet. Var tvungen att lägga mig ner på golvet. Efter 2 Panodil och 2 timmars sömn känns det bättre men undrar vad det kan vara? Är detta vanliga symptom på mjölkstockning elle rär det flunsan som har kommit???

Tack på förhand för all hjälp!

• Svar på tråden Har jag mjölkstockning?
  • tejej

Ont i alla muskler och yr känner jag inte igen om det inte handlar om feberyrsel..

• Russinkastrull

Tog inte tempen men sambon kände och sa att jag var väldigt varm men ändå frös jag... Hmmm, skönt om det inte är mjölkstockning. Det ska ju vara hemskt. Kanske är det borta nu men konstigt var det. Vänstra bröstet värker fortfarande även fast lilltjejen har ammat. Kanske ska gå och duscha varmt.

tejej skrev 2007-12-06 20:44:26 följande:
    Ont i alla muskler och yr känner jag inte igen om det inte handlar om feberyrsel..
  • ninaboel

När jag fick en lätt släng av mjökstockning så fick jag först frossa. Sedan en hög feber (och frossa) som höll i sig ett par timmar. Bröstet gjorde ont och var svullet. När jag tagit tabletter och sovit bort febern så var bröstet fortfarande ömt och det höll i sig ett par dagar... aj!

Vet inte alls om det kan ge yrsel och illamående också men eftersom alla reagerar olika på inflammationer eller smärta så är det väl inte alls omöjligt!

• Manchester

När min son var drygt ett halvår och vi så smått börjat med annan mat än amning fick jag liknande symtom. Jag var illamående (fast utan att kräkas), riktigt yr, hade frossa och febern gick upp och ned under ett par dygn. Ena bröstet gjorde rejält ont, men ändå inte värre än att det gick att stå ut. Min svärmor, som är barnmorska, sa att det förmodligen var mjökstockning. Det gick som sagt över på ca två dygn och sedan kom det aldrig tillbaka.

• o0dizzy0o

ta ett bad el värme flaska el liknande blir bättre då :) gör ont som tusan o ha de *vet* o bröten blir son sten o ajajaj..tycker synd om dig...

• Russinkastrull

Tog en låååång varm dusch och masserade försiktigt hela natten kändes det som. Vaknade hela tiden och det gjorde jätteont . Tog 2 Panodil vid 04:00 och 2 vid 12:00 men sen har jag inte behövt något mer. Kanske borta nu . Tack för era berättelser och tips. Det gör att jag känner att det var (förhoppningsvis dåtid...) mjölkstockning trots allt. Hua hua!

Svar på tråden Har jag mjölkstockning?