• ugglan

Vart kan jag hitta ett roligt å bra leksaksgarage till en treåring?

Dom jag sett som typ fisher-price har ser så baby-aktiga ut. 
    Det finns ett jättekul på dagis med hiss, snurrande helikopterplatta, biltvätt, flera ramper, 3 våningar osv... nåt sånt skulle jag vilja hitta. Men ingen vet vartifrån det kommr, är nog dessutom 10 år gammalt eller så. Har kolla toys´r us, BR, Ica maxi mm men inte fastnat för nåt.
    Trodde det skulle bli enkelt med julklappsinköp i år eftersom han vet så väl vad han önskar sig.. men icke då 

• Svar på tråden Vart kan jag hitta ett roligt å bra leksaksgarage till en treåring?
  • Ticktackuck

www.cerock.se har ett parkeringshus som ser jättefint ut. Tror det låg under leksaker eller träleksaker.

• violis

Även om du tycker att Fischer price ser "bebis aktiga" ut så skulle jag ändå rekomendera det...dels för att det är så otroligt hållbart..finns istort sett inget annat märke som håller så bra och som är så lätt att barnet själv kan flytta runt det...trä håller iof men aj vad ont det gör att tappa på tårna. Mina barn har ett garage men senaste el näst senaste "årsmodellen" (fischer price gör om garagen med några års mellan rum) med olika ljud funktioner..5,5 åringen leker lika gärna med det som 1,5 åringen..garaget är väl ca 4 år gammalt men ser helt nytt ut trots att det varit med om rätt tuffa tag.
    På förskolorna jag jobbat på har vi haft felra olika modeller av FP garage och trots många barns lek så har de hållt suveränt och alla barn (okey,,framför allt killarna ) oavsett om de varit 1 eller 7 år (som de äldsta barnen var när jag började jobba) tyckte lika mycket om dem!

• uniMog

blaelefant har ett jättefint i trä.

Why are vampires always so stupid?
  • ugglan

Tack för tipsen!
    Trägaragen ni tipsat om är verkligen fina men jag tror också de blir för tunga å otympliga.. Har fått tips från flera håll om att satsa på ett hederligt fisher price garage trots allt så jag ska iväg å kolla sen..

Svar på tråden Vart kan jag hitta ett roligt å bra leksaksgarage till en treåring?