Istället för Astrid Lindgrens värld?
Vi har gift oss i helgen!
En av de första bröllopspresenterna vi öppnade var från våra bästa vänner - två övernattningar på en herrgård (Fribergs kanske den heter?) I Vimmerby och besök på Astrid Lindgrens värld. Jag blev överlycklig och lite tårögd, precis vad vi skulle behöva!
Men sedan blev det lite knepigare när vi en stund senare öppnade prestenten från min pappa och hans sambo - och gissa vad det var? Jo, övernattning i lyxig svit på stadshotellet hotell i Vimmerby, och besök på Astrid Lindgrens värld! :-S
Hjälp, hur ska vi göra nu??? Först verkade det givna valet att boka om hotellet från pappa, eftersom det var en kedja och bo på herrgården som är svårare att ändrta ställe. Men när jag vid närmare koll upptäckte att han bokat sviten åt oss så kändes det lite synd. Två resor till Vimmerby verkar ju lite kaka på kaka.
Vilken ska vi välja?? Vems vi än bokar om så känns det ju lite taskigt. Alla har ju ansträngt sig och tänkt ut så fint och bra! Fast likadant. *s*
Och nästa fråga är:
Vad ska vi göra istället? Några bra förslag i samma prisklass och liknande stil? Kolmården var vi förra våren och Eskilstuna zoo i somras, så det går bort. Vi bor o Stockholm och har bil. Våra barn är 2,5 år och 7 månader!
Jo, vi fick en del kontanter och tar gärna emot fler tips! Tex mysiga resturanger (utan barn), brunch, och andra romantiska och mysiga vuxen saker. Babyn tar vi med oss om vi är borta mer än ett par timmar så då måste det vara bebisvänligt. Vill gärna ha roliga idéer! Vi tänkte försöka utnyttja gåvorna ganska snart så att det blir lite smekmånad även om det inte blir någon riktig bröllopsresa. Eller jo - bröllopsresa fick vi ju i present till Astrid Lindgrens värld!