• Annaaa86

hitta.se fast på finska?!

Dags att skicka julkort till alla finska släktingar och nu skulle jag vilja söka på lite finska adresser och undrar om någon där ute har någon sida som kan jag kan gå in på, typ hitta.se fast över Finland.

• Svar på tråden hitta.se fast på finska?!
  • i87

Var så lite. gick det att söka på den sidan?

• Annaaa86

OM jag fattar det rätt (finskan är lite ringrostig) så måste man skicka ett sms för att kunna söka?! Och det går ju inte. Finns det någon annan sida som är gratis?

• i87

Måste man ha en inloggning för att kunna söka? om jag uppfattat det rätt.
    vet ingen gratis sida för tillfället.

• Annaaa86
    i87 skrev 2007-12-06 23:01:47 följande:
    Måste man ha en inloggning för att kunna söka? om jag uppfattat det rätt. vet ingen gratis sida för tillfället.
    Ja, jag tror det. Tack iallafall.
  • kapet
    Annaaa86 skrev 2007-12-06 22:52:20 följande:
    OM jag fattar det rätt (finskan är lite ringrostig) så måste man skicka ett sms för att kunna söka?! Och det går ju inte. Finns det någon annan sida som är gratis?
    Behövs inte
    Om du går till www.eniro.fi
    Sen klickar du på  Keltaiset Sivut
    I första fältet skriver dnamn o efternam ocu i andra staden
    Sen kommer det upp tel o adress
  • Annaaa86
    kapet skrev 2007-12-06 23:02:41 följande:
    Behövs inteOm du går till www.eniro.fiSen klickar du på  Keltaiset Sivut I första fältet skriver dnamn o efternam ocu i andra stadenSen kommer det upp tel o adress
    Jo, men jag kommer fortfarande till den där inloggnings grejen..
  • druvorna

Jag kan lite finska...
    Man måste registrera sig (av nån anledning) för att använda eniro.fi (och även andra finska personsöktjänster) och det gör man genom att skicka ett sms till det numret som står där på sidan, sen får man ett lösenord tillbaka som man ska använda för att logga in på söktjänsten. Det dumma är att det endast funkar för finska teleabonnemang (typ Sonera eller Elisa).
    Jag har själv försökt hitta en gratis finsk söktjänst, men inte lyckats än.. Hojtar till om jag hittar nån

• kapet
    Annaaa86 skrev 2007-12-06 23:04:31 följande:
    Jo, men jag kommer fortfarande till den där inloggnings grejen..
    Det var konstigt
Svar på tråden hitta.se fast på finska?!