• toscan

Förslag på"roliga"småkakor till 1-års kalas

På söndag smäller det! Då är det 1-års kalas här. Mest vuxna som kommer. Tänker beställa tårtor men vill jättegärna ha tips på lite roliga gärna"barnsliga"kakor som jag kan baka. Vore jättekul att bjuda på nått lite annorlunda, dock inte för avancerat..

• Svar på tråden Förslag på"roliga"småkakor till 1-års kalas
  • OZgirl

Chocolate chip cookies med M&Ms eller NonStop? Det är färgglatt och mumsigt!
    Schackrutekakor?
    Chokladbollar (n...rbollar)?

Vad brukar du baka när du har stora eller små gäster?

• Angel74

Brysselkex, då kan du använda flera olika färger.
    Schakrutor

• giz

finns massa söta kakformar..... kolla på barnenshus där finns tex pippi form..(dom finns säkert på andra ställen oxå om man inte bor i länet affärerna glömde)... sen tar du cristyr å kladdar dit ögon osv.....

• toscan

OZgirl: Då jag gör småkakor brukar jag göra vanlijhorn, syltsnittar o sånnna lätta...Schackrutor var en bra ide! De var det länge sedan jag gjorde!

Angel74:Brysselkex?Vad är det? Låter spännande!

giz:Trodde faktisk jag hade roliga formar hemma men den enda roliga"lilla"formen jag har är ett får...

• Angel74

Det är mördegskakor. Rullar degen till en rulle och färgar utsidan med en karamellfärg
    Mockarutor/chokladrutor med färgglatt strössel är oxå ett förslag

• toscan

Ja men va bra! Mockarutor är ju kanongott! Skyndar o skriver ner...

• Juniphé

Köp hem små bullformar och gör mini-muffins! Gör två sorters muffins (typ en choklad och en vanilj).

Dekorera "muffinsarna" med kletig smörkräm (kan färgas) eller chokladkräm (finns färdigt i "Amerika-hyllan" på ICA).

Ovanpå "kladdet" kan man lägga non-stop, mini-marshmallows, strössel m.m.

Gör gärna flera olika toppingar... gärna i olika färger. Det ser jättekul ut då

• giz

hmmm undrar om man kan göra mini mini muffis i typ knäck papper eller finns det ngt lite större?

• Catriiin

Färga pärlsocker med karamellfärg och ha på bullarna

Svar på tråden Förslag på"roliga"småkakor till 1-års kalas