Vad önskar sig en 9 årig tjej i julklapp?
Kan någon här hjälpa mig. Min svågers styvbarn, 9 årig tjej ska fira jul med oss och jag har total idetorka. Vad gillar 9 åriga tjejer???
Kan någon här hjälpa mig. Min svågers styvbarn, 9 årig tjej ska fira jul med oss och jag har total idetorka. Vad gillar 9 åriga tjejer???
I need yr help!!!
Kläder kanske? Min nioåriga systerdotter är helt inne på "My little pet shop" eller vad det heter, men sånt tycker jag är tramsigt så det får hon inte av mig... Lite finare pärlor att göra halsband med var också väldigt uppskattat. Pysselgrejer kanske? En bok? Lycka till!
Mitt tips är: Fråga tjejen! Eller hennes mamma och pappa. Hon har säkert en önskelista så då får du ju lite tips. Om du ändå vill komma på något eget så får du ju en hint om vad hon gillar. Kan ju vara så himla olika. När min lillasyster var 9 så önskade hon sig cernitlera att göra figurer av och pärlor till halsband, fönsterfärg och såna grejer. Hon var en riktig pysseltjej.
Håller med om att du bör fråga tjejen.
Min 9 åriga dotter har helt slutat med dockor/barbies/leksaker. Nu är det kläder, cd skivor, smink o.dyl som gäller. Tyvärr
Min nyss fyllda 10-åriga brorsdotter vill ha smink (!!!) och kläder. Hon älskar singstar (karaokespel till ps2).
Min tioåriga tjej önskar sig en dansmatta (169:-, bra pris!), kläder, coola diadem och skärp funkar alltid, just nu är det också mycket med coola gubbkepsar, korta kjolar, knästrumpor.
Skoluniformslooken.
Glömde: harry potter boken.
Min 9 åriga dotter önskar sig bl.a cd skivor, tv spel, sällskapsspel, smycken, smink, prydnader, godis...
Har en tjej som snart fyller 9 här är några tips från hennes önskelista:
sällskapsspel
böcker
spel till datorn (mitt djursjukhus)
smink
dvd-filmer
morgonrock
partykläder
Dyra
Nintendo DS lite, samt spel
Ipod + tillbehör (e-dog, mijam, etc)
Digitalkamera (priserna har sjunkit drastiskt!)
Mobiltelefon (som om det skulle hända?!)
Mer överkomliga
böcker: LasseMajas Detektivbyrå, Nelly Rapp
Polly Pocket, alla varianter
CD-skivor, girlpower-stil, typ Pink och Rihanna
Billiga:
Diadem, hårspännen
Puppy in my Pocket
Nagellack
Jobbiga:
hemsydd skridskoprinsess-dräkt med glitter och fluff
Dyra
Nintendo DS lite, samt spel
Ipod + tillbehör (e-dog, mijam, etc)
Digitalkamera (priserna har sjunkit drastiskt!)
Mobiltelefon (som om det skulle hända?!)
Mer överkomliga
böcker: LasseMajas Detektivbyrå, Nelly Rapp
Polly Pocket, alla varianter
CD-skivor, girlpower-stil, typ Pink och Rihanna
Billiga:
Diadem, hårspännen
Puppy in my Pocket
Nagellack
Jobbiga:
hemsydd skridskoprinsess-dräkt med glitter och fluff
Hm, betyder detta att hon kommer att få 2 av allt?
Min 10-åriga tjej önskar sig bla mikroskop, kläder, badkort.
Min 8-åriga tjej önskar sig ännu fler Polly Pocket-dockor, ny bikini, pussel, cd-spelare mm.
Ojj va många ideer... härligt. Tack alla goa FLáre
Men en sak måste jag bara få tillägga: (inget påhopp nu tjejer utan bara en stooor rädsla jag går o bär på)
Aldrig i livet att jag skänker SMINK till en 9 åring. Herrejösses de är ju bara barn. Jag tycker att samhället är läskigt och så vrickat idag och inte behöver en 9 årig tjej sminka sig, ha minikjol o sen ut på stan. (inte sagt att det ska ske på kväll/natt.) Alla idioter som är lösa i vårt land o i världen ska jag inte uppmuntra genom att få ett barn att se ut som en liten vuxen. Jag hoppas hon och andra flickor i hennes ålder blir barn så länge det går ... (typ till 20-23 )