• siggie

Olika sorters Vichyvatten? Natriumbikarbonat eller Natriumkarbonat?? Förvirrad!

Jag är så förvirrad! Skrev i en annan tråd att jag skulle köpa Vichyvatten till dotterns torsk. Men alla skriver att det ska vara vichyvatten för att det innehåller Natriumbikarbonat men enligt innehållsförteckningen (den gula flaskan, Pripps Vichy) innehåller den Natriumkarbonat. Är det nya ingredienser eller går det lika bra?? För bikarbonat innehåller den ju inte.....Någon som kan bena ut detta åt mig???

• Svar på tråden Olika sorters Vichyvatten? Natriumbikarbonat eller Natriumkarbonat?? Förvirrad!
  • Annamaja

det är den vanliga orginal som man ska köpa.. den är väl blå tror jag.

• Lova03

Blå??
    Jag har för mig att vichy naturell är gul/orange etikett?
    Jag gav lova den iaf...

• NinnaW

Min bvc-sköterska var väldigt noga med att det var Pripps Vichyvatten, inget annat. Så det kanske är felskrivningar i den andra tråden??

• siggie

JAg köpte ju pripps vichy naturell men den innehåller som sagt natriumkarbonat och inte bikarbonat...sen skulle jag verkligen behöva tips på hur jag bäst får in vattnet i munnen så att det inte bara kommer på tungspetsen...min lilla vill nämligen inte alls öppna munnen frivilligt....

• NinnaW

Vi gjorde så här
    Hällde upp lite varje morgon så kolsyran försvann. Doppade en tops och badda i munnen (tungan framförallt). Man får inte doppa samma ände av topsen flera gånger i vichyvattnet. Ta ny.

• siggie
    NinnaW: Tack för tipset, framför allt det med att inte doppa topsen två gånger, det hade jag nog inte tänkt på...ska se om det går lättare att få in en tops i munnen, jag har mina aningar, dottern är väldigt effektiv med att knipa ihop sina små läppar!
Svar på tråden Olika sorters Vichyvatten? Natriumbikarbonat eller Natriumkarbonat?? Förvirrad!