Du beteendevetare, vad jobbar du med?
Ni som är utbildade beteendevetare, vad jobbar ni med?
Ni som är utbildade beteendevetare, vad jobbar ni med?
*puff*
Jag kan inte tala för mig själv då jag själv inte börjat arbeta utan studerar fortfarande (till beteendevetare), men jag vet några stycken som är klara och vad de gör idag. De som arbetar inom utbildningens områden är rekryterare, enhetschef inom handikappsförvaltningen och kurator. Några andra arbetar inom helt andra områden och någon är faktiskt arbetslös.
Alla har de utbildning som beteendevetare.
Vad är det du funderar över?
Okej har någon av dessa läst mer utöver grundutbildningen, tex hon som är kurator?
Jag tog examen (magister i sociologi) för ungefär ett år sedan och jobbar nu med studievägledning.
En beteendevetenskaplig utbildning kan du ju rikta mycket mot det du är intresserad av. Jag har en fil kand i sociologi ("bara" D-uppsats kvar iofs) och har arbetat med många olika saker. Chef inom äldreomsorg, beteendevetare på företagshälsovård och inom det arbetsrättsliga området. Jag har nu både en anställning inom det sistnämnda men också ett eget företag inom HR. Visst, jag vet att jag har och har haft bra jobb men jag har varit strategisk i mina val.
Ursäkta TS, men kan jag få stjäla din tråd lite o ställa en annan fråga?
Skulle vilja veta om nån har koll på skillande mellan beteendevetare och socionomutbildningen?
MaBinta skrev 2008-02-01 22:28:25 följande:
Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, inom företagshälsovård, personalavdelningar och inom rehabilitering (t e x företag som utreder arbetsförmåga åt AF & FK)
Jag jobbar på ett HR-företag som rekryteringskonsult och karriarcoach. Kanske världens roligaste jobb
Ni som läser/har läst till beteendevetare, vilken skola går ni/har ni gått på?
Jag läste fristående kurser vid olika universitet och högskolor, men främst i Lund där jag också tog ut min examen.