• Ancilla

Sopborste och sopskyffel till barn, var finns det?

Hejsan !
    Min lilla tjejs nya favoritsysselsättning är att släpa runt med sopborsten och sopskyffeln hemma men de är dock en aning för långa för att inte fastna överallt. Såg på öpnna förskolan att det finns i barnvariant men de visste inte var det var köpta. Mormor vill köpa det i julklapp till Esther och har snart sprungit runt på alla leksaksaffärer i Stockholm utan resultat. Det som finns är ju en sopborste med skyffeln är ej lång utn akort som en spade och det är en lång vi vill ha. Någon här som köpte det nyligen och kan tala om i vilken affär de finns?

Ancilla

• Svar på tråden Sopborste och sopskyffel till barn, var finns det?
  • JoPoAnWi

Jag köpte ett helt "städset" till min kille,på BR. Det innehöll en hink m. urvridare, en "mopp" och en sopborste m. skyffel(som du beskrev). Han ska alltid med mig när jag städar, så nu får han egna grejer

Mamma till 4 underbara pojkar
  • Ancilla

Måste få fråga vad BR är för affär?

tack för ditt svar.

ancilla

• Cocarola

På Krabat (Kungsgatan, Sthlm) och på Bulleribock (Sveavägen, Sthlm) finns jättefina minismå set med sopborste och skyffel i trä, 160 pix. Modellen är stående sopskyffel med urtag för sopborsten som man hänger upp i sopskyffelns handtag - liknande som finns i vuxenstorlek. Höjd ca 35 cm.

• Bibbas mamma

Dom i trä finns på Kalikå oxå (i Gamla stan och vid Skanstull)

• Niwa78

Såg att det fanns flera olika städgrejor på Barnenshus.
    Bl.a sopar, borstar, dammsugare, golvmoppar etc

Svar på tråden Sopborste och sopskyffel till barn, var finns det?