• twinstar

Förkylning

Så slog det då till, trots att vi varit så isolerade vi bara kunnat. Nu är både jag och dottern förkyld!

Har fått koksaltslösning och mini-tops att göra rent näsan på henne. Hon sover extra mycket tycker jag nu men äter ganska bra.

Något särskilt att tänka på? Vad bör jag vara extra vaksam på?

• Svar på tråden Förkylning
  • Kristin24

höj huvudänden lite när hon sover.

Go och glad Kexchoklad
  • knäppisen

Håll lite koll på att hon äter som vanligt och inte andas konstigt.
    I så fall bör du kontakta sjukvården.

Näsfrida (som en snorsug alltså) är jättebra om de har mkt snor, finns i babyaffärer.
    Nezeril kan du ge om inte koksaltet hjälper.

Första förkylningen känns värst, sen vänjer man sig.

• twinstar

Eftersom alla har varnat oss så himla mycket och verkligen poängterat hundra gånger att vi inte ska utsätta henne för smitta och vi verkligen försökt hålla oss isolerade känns det ju som om helvetet på jorden slagit till - men hon verkar må rätt okej - så det kanske inte är så superfarligt ändå!:)

• Gemelas

Kolla så att hon inte verkar för medtagen. Verkar hon pigg men bara snorig är det inte så farligt så länge hon inte slöar till eller andas konstigt.
    Vet hur det känns, vi isolerade oss i över ett halvår för vi var så rädda att tjejerna skulle bli sjuka (födda v 29+1).

• Bubblan78

Minea har oxå sin första förkylning, men det börjar bli bättre. Trots att vi varit isolerade, är väl sambon som fått något med sig hem från jobbet kan vi tro. Huvudsaken är att de äter. För de måste ha sin vätska.

Twinstar: Var har ni fått minitops ifrån?? Kollat i affärer, men ej hittat, får sitta och ta av bomull från vanliga tops nu för att de ska få plats i hennes lilla näsborrar.

• twinstar

Vi fick från BVC.
    Fast vi har upptäckt att man kan snurra ihop lite hushålls- eller toapapper och använda ockås! Funkar lika bra.

Vår tjej är mycket bättre nu. Bröstmjölk i näsan funkar toppen!:)
    Hoppas Minea kryar på sig!

• Bubblan78

Bröstmjölk i näsan??? På allvar - fungerar det? Isf väldigt värt att testa

Svar på tråden Förkylning