• Hella78

hur lång tid

• Svar på tråden hur lång tid
  • Hella78

här kommer trågan me dottern kom i mot knappen

hur lång tid tar det med flyg från sverige till australien

• mamma37

Jag hittade det här till dig om det kan vara till någon hjälp!! Kanske finns andra med bättre info!!

Qantas Airways är Australien flygbolag och ett bra alternativ för den som skall resa till Australien.
       Flygtiden dit är över ett dygn, med två stopp på vägen. Till exempel först till London (med British Airways för denna del av resan), från London flyger Qantas via Thailand (Bangkok) eller Singapore.
       I biljetten brukar det ingå ett stopover i Asien, vilket innebär att du kan stanna en tid och resa runt i Asien, innan du far vidare till Australien.

De flyger Boeing 747-438 Longreach och har dagliga flygningar till Sydney och Melbourne i Australien.
       Flygtiden från London till Bangkok är 11,35 timmar och till Singapore 12,45. För den som sedan fortsätter direkt till Sydney är det 1,5 timmars stopp i Bangkok innan det bär av vidare, med en slutlig flygtid på 8 timmar och 40 minuter.
       För den som mellanlandar i Singapore, är stoppet där 3 och 50 minuter och sedan är flygtiden 7 timmar och 15 minuter till Sydney.

Qantas har även flighter till och från Nya Zeeland och flera länder i Europa, Asien, Nord- och Sydamerika.

För mer fakta, gå till deras hemsida: www.qantas.com.au

• hotten

arlanda - bangkok ca 9 timmar 30 min (+/-30 min, beroende på) och från Bangkok till australien 9 tim 5 min.

ofta kan du få gratis stopp i BKK (eller i hongkong men den rutten blir ca 3 timmar längre flygtid på) å kanske föredrar du som jag att stanna tex 2.3 dagar å på såsätt garantera dig mot att missa anslutningsflyg, få stressa på flygplatsen vid förseningar osv)

Svar på tråden hur lång tid