"får" Jehovas vara med i juldanser, sjunga julsånger mm?
(Sorry att jag är anonym, men har en bekant som är jehovas, o det är lite känsligt )
"Får" jehovas, vara med i skolan o sjunga julsånger, se på Julkalendern,mm
(Sorry att jag är anonym, men har en bekant som är jehovas, o det är lite känsligt )
"Får" jehovas, vara med i skolan o sjunga julsånger, se på Julkalendern,mm
Barn borde inte få vara med i Jehovas.
Det är sant, men det finns massor som är det.
Nej det får dom inte
Men jag såg en kille som är med i Jehovas dansa runt med tomtar i förrgår. Därför funderar jag.
Nej, JH firar inte julen eftersom de anser inte att Jesus är kommen till jorden ännu. Således så får de inte fira de traditioner som har med jesus att göra. Det innefattar du allting som har med julen att göra.
Min mamma är jehovas men pappa inte.
Men vi fick vara med på det, men nu i äldre dagar så har vi fått bestämma sja hur vi vill göra om vi vill vara med er inte.
Ja har valt att inte gå med.
Hans föräldrar var där också o såg på
Jamen om hans föräldrar var där, då är det väl ok? (Vadå, dansade runt med tomtar,tror du på dem eller?) Många av JVs barn blir inte TVINGADE att varken vara med eller att avstå fr t.ex julpyssel och dyl i skolan, detta är ngt som är högst individuellt och beror på hur pass "känsligt" samvete man som förälder har. Dessutom är det otroligt svårt för både lärare och föräldrar (inte minst, som inte ens är med i skolan)att kolla så att ett barn till JV INTE på ngt sätt deltar i ngt som strider mot religionen. Och ju äldre barnet blir,desto mer får det ta ansvar själv, också för hur mkt det vill delta i t.ex julförberedelser i skolan. DESSUTOM, vill jag poängtera, att det finns inga barn som är döpta JV, för man döper inte små barn (till skillnad mot de som döper sina barn när de är bebisar, hur kan de välja själva om de vill bli döpta i kyrkan elller ej?)