Snikna svärföräldrar
Heej!
Är det någon mer som har tröttnat på sina svärföräldrar på ett eller annat vis...?
Mina killes föräldrar är ofta väldigt snälla och trevliga-inget ont i dom. MEN-dom är superdåliga på att vara generösa.
De har bjudit över mej på middag 2 ggr på över 3 år-jag har bjudit ca 10 ggr. Dels för att jag tycker det är trevligt och så är det lite tröttsamt att alltid tugga fika så fort man ses. Däremot så bjuder de gärna min sambo på middag så fort jag är borta. De tycker tydligen såå synd om honom och tror inte han kan laga mat själv. Det ska sägas att han är den som lagar mest mat i vårt hushåll.
När man fyller år frågar de aldrig vad man önskar sig-utan köper några billiga tulpaner eller annat. Enklast så ju!
Däremot är de generösa mot mej på jul-då får jag alltid dyrare presenter än min sambo-pinsamt tycker jag.
Och nu är det det här mej jul då... Sedan jag och min sambo varit tillsammans (3 jular) har vi antingen varit hos min sambos bror eller hos oss och firat jul. Helt OK för mej-men man kan ju börja undra varför de aldrig föreslår att vi ska fira jul hemma hos dom för en gång skull?? Nä det är ju enklare om dom kommer till andra och tar med sig något enkelt i matväg så slipper dom organisera och fixa.
Jag fick min sambo att föreslå att vi kanske kunde ses hos svärföräldrarna på juldagen. Så dom fick chansen att bjuda igen-så dom fick ansvaret att fixa för en gång skull. Vad händer!!!
Jo-dom tycker vi ska göra det lite enkelt-så vi ska bara fika hos dom. Jag höll på att gå i taket när min sambo berättade detta. Så det kommer bli bojkott på juldagen-bjuder dom inte igen ordentligt så tänker jag inte komma. Kan alltid skylla på att jag mår illa-gravid.
Vad har ni för synpunkter eller erfarenheter?