• skrållan1978

Normalt med MKT växtvärk i magen kring vecka 11-12??

Hejsan. Går in i vecka 12 på söndag och har iofs haft rätt mkt växtvärk sen jag fick + men nu sista 2 dgr så har jag haft redigt on, såpass att jag måste ta alvedon för att lindra, spänner o värker i magen, mot livmodern till o ut mot sidorna o det känns nästan som om jag får små sd, växer. Magen växer jättemkt, den är redan jättestor, men jag undrar mest om detär så att magen kasnke växer extra mkt just dem här veckorna?? ngn som har samma eller som vet?

Nummer 5 i magen=)
  • Svar på tråden Normalt med MKT växtvärk i magen kring vecka 11-12??
  • Smultron81

Jag vet inte, men är det två så kan jag förstå att det växer. =) Fast det kan det ju göra ändå säkert.
    Jobbigt bara med så mycket växtvärk, jag har aldrig haft speciell växtvärk. men sd har jag. Speciellt när jag stressar blir den hård o inte vill det släppa föränn jag stressat ner.

• ce22

Jag är bara i slutet av v 10 men har ändå känt av mkt mer växtvärk sista tiden. Blir såklart orolig men tänker precis som du att det nog är en tillväxtperiod. Blir säkert annorlunda när man har fått barn tidigare.

• skrållan1978

ja jag hoppas det, detta är jättejobbigt o man blir såå orolig att ngt är fel därinne, känner inte igen denna växvärken alls från dem andra 4 graviiteterna,  denna ggn är det mkt MER o känns MKT mer oxå=/

Nummer 5 i magen=)
  • Syth

Vad jag har förstått så är det mycket som händer runt v 12, jag har också upplevt att jag har mer växtvärk. Spänner, drar och hugger gör det. Tror inte det är något att oroa sig för.

• mia1970

Har undrat precis samma sak! Hade mycket växtvärk i vecka 11 (inte så jag behövde ta tabletter men det kändes mycket och ofta), och känner nu sen v11 att jag är mycket, mycket hungrigare än vanligt och kan jag inte äta med en gång är jag jättenära att behöva spy. Har mått illa hela tiden men inte på detta sättet. Sen blir jag så törstig också och har haft mer huvudvärk än innan. Så jag har också tänkt att det måste vara mycket som händer i v11-12!

• skrållan1978

jo det är nog så, men man blir lite orolig såklart=)
    Jag är oxå mer törstig nu än förut o får som sendrag i magen hela tiden nästan så fort jag reser mig upp eller vänder sida i sängen, gör skitaont. trött fortfarande o mitt illamående+kräkningar börjar lugna sig lite, spyr inte lika mkt längre och faktiskt tom med lite sugen på mat=)

Nummer 5 i magen=)
  • Ett två tre

Jag har haft växtvärk sen innan jag plussade, blev värre efter några veckor och är fortfarande nästan lika illa, är nu i v.23. Har pratat med min BM om det och hon säger det inte är farligt, bara ont och jobbigt.

Jag har oxå mest ont när jag reser mig upp eller vänder mig i sängen, ajajaj...

BF april 2008
  • Syth

Japp. ligamenten är inte att leka med, snacka om att det är ett plågsamt sätt att vakna mitt i natten!

• babyluren

jag går in i vecka 12 på tisdag. och jag har fått mer mensverk! det värker och spänner nere i magen som när man ska få riktig mens verk! men så går det över efter en stund. är mest så på kvällarna!
    har oxå funderat på vad det kan bero på. men det kan nog vara så. kanske växer mycket nu. det är nog ingen fara... men klart man undrar. minsta lilla väcker ju oro!

• Bliglin

Jag hade lite växtvärk i vecka 5-6 men har sedan knappt känt någonting i magen.

Men NU i v 11+1 så har jag haft ganska ont av och till i livmodertrakten. Igår hade jag svårt att sätta mig raskt... för då strålade smärtan upp i livmodern.

Skönt att höra att det kanske är vanligt!

Svar på tråden Normalt med MKT växtvärk i magen kring vecka 11-12??