Tusch i hela soffan
Sonen har målat hela soffan med brun tuschpenna! Vad ska jag göra nu? hur får jag bort det från delarna som inte går att stoppa i tvättmaskinen? Behöver tips.

Sonen har målat hela soffan med brun tuschpenna! Vad ska jag göra nu? hur får jag bort det från delarna som inte går att stoppa i tvättmaskinen? Behöver tips.

Ska ju vara så mycket farliga ämnen i tvättservetterna...
Så du kan ju prova med sådana.

Ojoj vilken liten buse! Jag har inget råd men jag hoppas du får bort det! Min son ritade med en brun tuschpenna på vår nytapetserade vägg i köket en gång, den lille rackaren. *S* Som tur var gick det bort.   

Tack för tipset med tvättsevetter. Det gick nästan bort, lite svaga streck kvar. Läste att man kan använa T-röd, ska prova det imorogn eftersom att vi inte har någon hemma. Man blir förvånad över hur mycket hyss tokarna hinner med på någon minut   Han hade hunnit måla en fin mustasch på sig själv oxå.
  Han hade hunnit måla en fin mustasch på sig själv oxå.

Låt mustaschen sitta kvar då  

Ren bensin kan också funka, brukar finnas i vanliga affärer.

Ska testa, du verkar vara full av bra tips   

köp det dära som alltid är på reklamen, vanish, det funkar hur bra som helst, finns på spray flaska, 2 olika sorter, en för kläder och en för möbler, mattor osv,

Har du drulle försäkring?
om det inte går bort så kan antagligen drulle försäkringen täcka! 

Nä, jag är inte full;-D

Nu är fläckarna borta. Det blev mycket skrubbande. Vanish tog från början även bort färgen på soffan, men jag blötte ner hela soffan och "sköljde" ren den. Nu är den torr och helt utan fläckar. Tack för alla svar.