• Aros

60-års present till svärfar

Hej och hjälp!

Min svärfar fyller 60 år om exakt två veckor och vi har inte en aning om vad vi ska köpa till honom. Vi håller på och flyttar också så vi har inte tänkt allt för hårt på hans present, det har liksom kommit i skymundan av flyttkartonger och magsjuk bebis. Nåja. När han fyller vanligtvis och till jul vill han oftast bara ha kalsonger, strumpor och en lördagsgodispåse (spel alltså). Känns inte så superkul att ge det i 60 års present. Funderar dock på att ge det också först för att j-vlas lite så får han den riktiga presenten sen.

Några idéer och förslag? Han intressen är att spela bridge, antingen på riktigt eller framför datorn. Sen gör han inte så mycket mer alls enligt svärmor. Snälla hjälp!

• Svar på tråden 60-års present till svärfar
  • Sammet

Fin bok med vackra bilder.
    Växt till trädgård(?)
    Laga lyxig middag med god dryck och fin dukning.
    Familjefoto.

• Aros

Bra förslag men inte till honom tyvärr. Hans standardfras är: Vad ska jag med sån sk-t till. Han bor i lght, är superpetig med maten: äter inte lök, grönsaker och knappt några kryddor och absolut inget nytt. Nä kött och potatis ska det vara. Familjefoto fick han i julklapp. Han är snäll men ganska tråkig.

• Sammet

Hmmm, jag ska tänka vidare då...
    En snygg tröja eller skjorta kanske, det går väl åt?

• TantG

Min svärfar fyller 60 snart. Han får TRÄD!
    De hugger ned träd på sin tomt i Dalarna och planterar inga nya... ser SKITTRIST ut. Han får TRÄD!

• Crazy Red

En flaska av något riktigt gott kanske?

Whiskey
    Calvados
    Konjak

prenumeration på bridgetidning

www.bridgetidningen.com/frames2.html

på den sidan kan du även kolla i presentshopen.

Ljudböcker kanske.. då kan han lyssna på en bra bok när han smyger omkring hemma.

• Aros

Tidningen får han eftersom han är medlem i Svenska Bridgeförbundet men deras shop var ett mycket bra förslag! Kom på att han samlar på speciella tändare, helst zip och de hade en där med kortsymboler. Den och en flaksa dyr whiskey kanske. Tack så mycket för hjälpen!

Svar på tråden 60-års present till svärfar