• Nettis4

Maggördel

Är det någon här inne som har använt maggördel efter graviditeten för att magen ska gå ner snabbare?
    Såg att det fanns på Babyland och blev lite nyfiken om man ska köpa en och använda efter förlossningen, men den kostar ändå mellan 550-600:- så jag undrar om den funkar??? Och hur ska man veta vilken storlek man ska ha? Såg att dom hade storlekar efter cm...

Tacksam för svar..............

• Svar på tråden Maggördel
  • Sussi75

Detta kanske inte är riktigt svar på dina frågor men jag skriver ändå...
    Jag har inte köpt någon sådan maggördel, men har köpt trosor med gördel på Lindex. Fast än så länge är dom nog lite för klena för magen väller ut över, inte fint men när magen gått tillbaka lite till så blir dom nog bra. Kostar runt hundralappen.
    De jag köpte var minsta storleken och de hette 65. Motsvarar kanske stl 34/36.

• Nettis4

Tack, har också sett sådana...
    Jag kanske helt enkelt får köpa ett par och prova mig fram ändå...

• lilaki

Jag kommer nog också att investera i en gördel efter förlossningen. Det kan ju knappast skada, och så slipper man se så pösig ut innan man går ihop.
    Jag har funderat på att en bonuseffekt kan ju vara att man har något som täcker magen när man ammar också. Om man inte har köpt boobtröjor så att det räcker till varenda dag..

• Nettis4

Jag tänkte och hoppas att magen kanske går ihop lite fortare också, ska ha barn i Juni och det verkar inte sådär jättekul att gå omkring hela sommaren och se gravid ut, och tänkte att gördeln kanske hjälper mig lite på traven........

Den som jag hittade på Babyland kan man ju använda utanpå trosorna...

Ja, hoppet är det sista som överger en..... ;)

• vivianne

Min lilla tjej är tre veckor och min mage är, om inte tillbaka i ursprungsläget så i vart fall hyfsat platt redan - ungefär som den varit om jag gått upp några kilon utan att ha fött barn. Den där riktiga gravidmagen var borta efter en vecka på mig, utan gördel. Använder i och för sig inte jättelågt skurna byxor så magen trycks ju in lite av byxorna...

Kan tillägga att jag gick upp 12 kg under graviditeten (175 cm lång och normalbyggd) och att det nu bara är tre överskottskilon kvar, trots att jag äter som en häst och rör mig väldigt sparsamt (promenaderna är ju i pensionärstakt efter förlossningen ).

Vad jag försöker säga är: Vänta och se. Du kan få gå med magen jättelänge och du kan bli av med den nästan direkt beroende på tur eller otur. Behöver du en gördel efter att du fött barnet så köp den då är mitt råd.

Svar på tråden Maggördel