• ärtprinsessan

Lavendel på balkongen!

Jag måste få dela med mig av ett tips jag hörde om på radion, ett härligt tips som alla mini-odlare kan greja, allt man behöver är en balkong och en balkongdörr.

"Ställ en kruka lavendel precis så att balkongdörren nuddar den varje gång man öppnar den, så doftar det underbart av Provence!"

Lavendel är en suverän blomma att leva med, tål det mesta, är grön och fin och håller låååååångt in på hösten.

www.odla.nu/krydd/lavendel.shtml De har billiga och fina på "Vi"-affärerna denna veckan, 29 spänn...

• Svar på tråden Lavendel på balkongen!
  • kvabbso

Bra tips! Lavendel borde väl lämpa sig utmärkt i "home staging-hänseende"?

• Palsternacka

Jag tänkte också satsa på lavendel i sommar. Men visst finns det flera olika sorter? Vilken sort är bäst =doftar mest?

• Bonanza

Åh, lavendel det måste jag också ha. Så kan jag pika min mamma!

(När vi bilsemestrade i frankrike så blev hon helt till sig när vi åkte förbi lavendelfält och ville stanna och lukta. Det var bara det att efter en 25 fält så var det väl mest vi som tvingade henne att stanna och lukta. )

• kvabbso

Någon som kommer ihåg låten "Lavender" med Marillion?

• ärtprinsessan

Nej kvabbso, tyvärr var jag inget stort fan. Däremot gillade jag Fishs soloprojekt...fast jag har glömt det nu...stenåldersvarning på oss? Jag har just laddat hem gamla raktöverdisc program! Sååå roligt!

Svar på tråden Lavendel på balkongen!