• Devania

Buckliga tumnaglar? HJÄLP!

Jag har buckliga tumnaglar, och nu pratar vi om BUCKLIGA! på tvären... Går inte att fila ner groparna för då blir jag utan nagel. Är så himla fult. Har dock haft dessa buckelnaglar så länge jag kan minnas... Alla andra naglar är släta och fina men inte tummarna. Vad är detta? Kan man göra nåt åt det?? Kan en manikyrist hjälpa en månne? Borde riva bort hela naglarna och låta nya växa ut...

• Svar på tråden Buckliga tumnaglar? HJÄLP!
  • imsel

hmmm...min kusn tror jag har samma..
    kolla med henne kanske..

blåbärspaj här på fl

• Tingelina

Vad konstigt, min sambo har likadana. Fast han blev av med ena tumnageln en gång, den växte ut precis lika buklig. Han har frågat läkaren någon gång som inte visste, men gissade på att han klämt eller skadat tummarna som väldigt väldigt ung och det blivit så. Men jag ger inte så mycket för den teorin..

• Anne M

Jag har en bucklig nagel, den blev det efter att jag tappade den, och fick en ny. Fult som f*n.

Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • Goliz

Kan bara säga att här är en till med buckliga tumnaglar, vet dock inte varför man har det...

• miniGrynet

Så kan man få om man har psoreasis...
    Har du några eksem?

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Devania

Jag läste nånstans att det kan bero på nån sjukdom... Men jag har aldrig kännt mej särskilt "sjuk" och jag har haft detta åtminstone sen lågstadiet!

• Goliz
    miniGrynet skrev 2007-12-08 00:13:10 följande:
    Så kan man få om man har psoreasis... Har du några eksem?
    Va? Är det därför man har det?
Svar på tråden Buckliga tumnaglar? HJÄLP!