Frågor om Socialen!
Hejsan!
Vill någon svara på mina frågor? Någon som kan hjälpa mig? Snälla!!! Jag undrar hur det går till om man tex misstänker att några föräldrar missköter sina barn osv? Vad händer då? Hur ser processen ut? Det var nämligen en kvinna, som jag vet namnet på, som hade ringt till Socialförvaltningen och sagt att hon är oroad för mig och min son. Jag har tidigare pratat med denna kvinnan och berättat hur jag har det. Jag är ensamstående och tycker att det är extremt jobbigt att konfronteras med sonens pappa. Jag själv är till min läggning sån att jag behöver extra mycket utrymme för mig själv. Sen kom det en kvinna från Socialen på besök. Hon har jag också träffat innan. Hon var trevlig och vi pratade om strategier för hur de kunde hjälpa mig. Men kunde detta ha varit en varning, att hon kom till mig pga det? Men det sa hon inget om och inte fick jag något skriftligt papper heller. Förresten så har vi redan kontakt med Socialförvaltningen. Vi går på Samarbetssamtal och jag har en stödperson (hemterapeut). Detta kan väl inte göra så att jag blir fråntagen min son??? Någon som vet något om sånt här? Pappan träffar sonen två timmar en gång i veckan hemma hos mig. Jag missköter inte min son men det verkar som att hans pappa vill att det ska vara så. Min sons sjuksköterska kan intyga att jag är jätteduktig. Han följer sin kurva bra!!! Jag är hypernervös och hyperstirrig nu. Hoppas på svar från nån, snälla!