Arbeten där de "kräver" B körkort...
Funderar lite över om man ska strunta i att söka arbeten där de "kräver" att man har B körkort, eller ska man söka jobbet ändå? Fast man inte har körkort.
hur hade du gjort??
Funderar lite över om man ska strunta i att söka arbeten där de "kräver" att man har B körkort, eller ska man söka jobbet ändå? Fast man inte har körkort.
hur hade du gjort??
Det beror ju lite på vad det är för jobb... Är det ex taxichaufför så... ;) Nej, men vissa jobb skriver de bara att de kräver körkort, fast de egentligen menar att det är önskvärt. Jag tycker du ska satsa på att söka jobben, du har ju inget att förlora!
arbetsförmedlingen ser väl att man söker allt, även om man inte ens har kompetensen till det.
sök och skriv att du har som ambition att ta körkort, kanske företaget kan sponsra dig.
alla jobb ska man ju söka.. men jag brukar inte söka dom man ska kötkort till.... efter som jag inte äger något..
Det beror lite på vad det gäller ,tex en budfirma, bensinmack osv kanske man inte ska söka till om man inte har körkort , men ja sådana jobb där du vet att köra bil inte kommer krävas utan dåliga bussförbindelser och sånt kan du ju söka dock får man ju då vara beredd på att vara på jobbet typ 2 timmar innan man börjar för sista bussen går då osv .
Hej, och ja tack för alla svar så här lång.
Och jag håller nog med.. ska nog ta och söka jobb där det typ är önkvärt med körkort. fast sådana obb där det står att egen bil krävs kanske man ska utesluta då... eftersom jag inte har körkort inte än iaf.
hehehe....
ja arbetsförmedlare kan vara för roliga. *ironisk*
oj 49 klick på denna tråden... men inte jättemånga svar..
*puffar*
"B-körkort krävs" brukar ofta betyda att det inte alls krävs, så sök på bara (om det inte är taxi-chaufför eller liknande förstås). Skriv eller säg ingenting om att du inte har körkort när du söker, men svara ärligt om de frågar. Det kan ju vara bra att säga att man är på väg att ta körkort (om man är det). Min sambo har förresten just fått ett jobb där "B-körkort krävs", men han har inget körkort (vilket också framkom på intervjun). Han började dock övningsköra när han fått jobbet för att de ville det, och för att det ändå börjar bli dags nu vid 31 års ålder.
Om det står att egen bil krävs kan du väl söka! Du har en egen bil men inget körkort . Står ju inte att körkort krävs då.
Heheh... Just d.. bil har jag tillgång till.. Men inte kökrkortet..
Nenne 71 skrev 2007-12-08 08:27:44 följande: