Vad betyder att man är "svartlistad"?!
En kompis till mej försöker logga in på FL, men det står att hon är svartlistad.
Vad menas med detta?!
En kompis till mej försöker logga in på FL, men det står att hon är svartlistad.
Vad menas med detta?!
Hon är förvisad ur FLs magiska land!
Ingen aning, men nu blir jag lite nyfiken!
Det har ja ingen aning om, men ja e oxå väldigt nyfiken!
Jag har lixom aldrig hört talas om det innan.
Om hon skulle vara avstängd lr nått så borde hon väl fått nått mail lr så?
Hon är inte inna varje dag o är inte inne i forumen, så vi finner ingen förklaring till om hon skulle vara avstängd heller.
Kan nån ha gjort nåt från hennes dator tro?
Om hon har automatisk inlogg?
Men vänta nu! Under ca två dagar fick jag också upp ett sådant meddelande! Jag var inte varnad och itne avstängd, men det hade något med datorn att göra. Jag fattar mig inte på sådant, men det var inte "jag" som var svartlistad utan ngt med datorn!
Det har hänt mig med trots att jag inte har en ända varning eller tillsägelse...
Kan det vara någon bugg på FL då?
Kan det inte ha att göra med ip-nummer? Jag har hört i någon annan tråd att om man råkar få ett ip-nummer som är svartlistat för vad någon annan har gjort så kan man inte logga in. Tydligen byter man ip-nummer.
jag blev svartlistad igår, och det har nått med internett levrantörern anväder ett slags filter som gör att det är svårar att spåra. men jag mejlad fl, och va fly förbannad, men dom bad om ursäkt och fick denna förklaringen, men nu är det fixat:D tog bara någon timma sen va jag i full fart igen:D
Okej.
Då är hon nog back on track imorgon igen.
Tack för hjälpen!!
Jag vill minnas att vissa typer av IP-adresser är svartlistade pga exempelvis spam. Tyvärr kan detta också drabba vanliga medlemmar, så om problemet fortsätter, kan hon höra av sig till redaktionen, så kan hennes IP hamna på en undantagslista.
Det hade löst sig nu idag.
Tack alla för er hjälp.