ni i vecka 16 hur mycket har ni gått upp i vikt??
Ja, det var väl egentligen min fråga :)
Ja, det var väl egentligen min fråga :)
Hejsan jag har gått upp 2.4kilo hmm jag har ingen aning om det är mycket eller lite. enligt barnmorskan så var det individuellt beroende på gener och hur mycket gott man stoppar i sig.
O jisses nog har jag stoppat i mig massor i stora lass. =)
Jag gick upp 3 kg redan till inskrivningen i v. 11. är nu i v. 16 (17 imorgon) och hoppas vikten har stått still sedan dess! (Har ingen våg hemma...) Jag har i alla fall slutat må illa vilket betyder fler promender och färre godispåsar!
hejsan jag har gått upp totalt 10,6 kg fram till v 10 och har stått kvar på den vikten nu ett tag är i v16 nu .Nu börjar jag stiga igen , men bara lite.
Min förra graviditet gick jag upp totalt 29 kg. Min läkare säger att det är helt normalt , fast de flesta ökar taktiskt så fick jag mina kg direkt.
Kram Ida 3
Tack. Jag har gått upp 1kg. Jag läste någonstans att det är normalt att i vecka 16 gått upp 2,5-4,5 kg. vissa går uppmer än det och vissa mindre, så vi är nog alla "normala".
Hej, jag har bara gått upp 2 kg. Men pendlat mkt, nu verkar det ha stabiliserats sig lite iaf.
Vi verkar ju helt normala
Jag ha gått ner två kilo på en vecka. (är i vecka 8)
Jag har gått upp ett kilo sen vecka 12
har gått upp 5 kilo och är i v 15...
Jag väger 4 kg mer än före graviditeten. Är i vecka 16.
De första veckorna åt jag massor, gick upp tre kilo.
Sen kom illamåendet, då gick jag ner tre kilo igen.
Och nu när illamåendet är hanterbart så är jag uppe i fyra kilo över normal vikt. Väger 68 kg nu.
är i v 17 och har gått upp 4 kg
Är i v 17 och ligger minus 0,5 kg. Gick ner en del v 10-14 för att jag mådde så illa att jag inte kunde äta.
Jag är i v 15 och har inte gått upp något alls. JO, 1 kg men det kilot gick jag ner de första veckorna.
Hade inte gått upp någonting alls i vecka 16.
I vecka 16 hade jag inte gått upp mkt alls, i vecka 20-21 ca 2,5 kg
Ni som är i vecka 15-16 och inte gått upp nåt alls...alltså är det ok?Och är ni smala eller kraftiga?
JAg bara undrar, det låter ju fantastiskt samdigt som jag blir orolig över att bebisen inte växer som den ska.
Vad säger dom som vet? BM?
JL
Från det att jag blev gravid å fram till inskrivningen hade jag gått ner 2kg. Efter en vecka eller så hade jag gått upp 1 kg. Alltså låg jag fortfarande på minus. Men nu har jag lagt på tror jag...ca 1,3-1,5 kg (är nu i V. 18)
I vecka 16 hade jag gått ner 3kg. Nu har jag tagit igen ett utav dem och är i v.23 idag. Min bm sa att det inte var någon fara med det om man har lite att ta av (det har jag).