• caro

Ngn som har varit på Sicilien under vinter?

Vi ska åka med familjen ( jag ,min man och 2 pojkar 12 och 13 år )till Sicilien nu under jul tll 7 januari. Under Nyårsafton tänkte vi vara i Palermo. Älskar Italien och har varit där flera gånger med bil. På Sycilien var vi en gång under sommar.
    Är det ngn som vet lite mer hur är vinter där. Vilka kläder ska vi packa?

• Svar på tråden Ngn som har varit på Sicilien under vinter?
  • Ellah

Japp, har mina svärisar just där i närheten av Palermo.

Vi brukar ha typ vanliga varmare höstkläder när vi är där om vintern, det är inte jättekallt men inte heller varmt, kan variera allt ifrån 11-18 grader ungefär. Kan vara ganska blåsigt, vi fick en del regn.

Det jag reagerar på är att det är ganska kallt och dragit inomhus, speciellt om nätter. Vad jag har förstått så har inte alla uppvärming av husen (alls, eller om det inte fungerar som här) men hos mina svärisar, som har ett gammalt, gammalt enormt hus är det skitkallt! Varma sovkläder och inneskor gäller!

• caro

Tack för ditt svar Ellah!. Det låter lite kallt , innerst inne trodde jag att det var varmare (eller kanske det var bara min önskan) Hoppas det kommer ngt mer om Sicilien, eller är det ingen som brukar åka ditt på vinter?

• Ellah

Jo, man önskar ju sig att det vore sommarväder när man väl är där.

• caro

Planerar att hyra en bil under tiden.
    Kan inte sitta still. Älskar att köra runt och se värden.
    Då får det bli bilturer när det bli dåligt väder. Bara det inte rägnar.
    Tror du att vi kan hoppas på lite sol? Pojkarna räknar att de ska bada. Vet att det är kallt, men är det iskallt i vatten tror du?

• Ellah
    caro skrev 2007-12-08 17:30:45 följande:
    Planerar att hyra en bil under tiden.Kan inte sitta still. Älskar att köra runt och se värden.Då får det bli bilturer när det bli dåligt väder. Bara det inte rägnar.Tror du att vi kan hoppas på lite sol? Pojkarna räknar att de ska bada. Vet att det är kallt, men är det iskallt i vatten tror du?
    Ni kan säkert få lite sol, men badväder eller badtemperaturer skulle jag absolut inte räkna med - inte i havet i alla fall.
  • caro

Aj.. Då får vi hitta på ngt annat istället.
    Låter Palermo roligt på Nyårsafton, eller känner du till ngt annat ställe?

• caro

Är det ingen som varit där ?....

Svar på tråden Ngn som har varit på Sicilien under vinter?