• Anonym

Risk för att bli gravid är man tagit "akut p-piller"...

Jag och min sambo hade sex igår, med kondom (jag har inget skydd, vill skona kroppen lite från hormoner ett tag pga lång tid av prevmedel samt tre graviditeter).
    När han drog ut den upptäckte vi att den hade glidit av, i mig, och jag kände tydligt att jag hade sperma runt om och kanske i vagina.
    Detta var vid 01 igår.

Idag vid 13 tog jag akut p-piller (norlevo).

Hade ägglossning (om man räknas 14 dagar efter senaste mensens första dag) i förgår.

Lugna mig, jag dööör om jag blivit gravid. Vill verkligen inte men skulle inte palla en abort.

• Svar på tråden Risk för att bli gravid är man tagit "akut p-piller"...
  • Anonym

De säger väl att man ska ta ett gravtest även om man får mens, men jag tror inte att det är så stor risk att man är gravid om man tagit akutpiller.

• Anonym (1)

Risken finns, även om den inte är så stor.  Det hände mig.

• Anonym (123)

Hoppas det är ok att lägga in en fråga:

Om jag tar ett "dagen-efter-piller" men har blivit gravid för typ 1-2 veckor sedan, kan det då skada på nåt sätt??

Hoppas ni förstår vad jag menar...

• Anonym (äl helg)

vi hade sex på min Äl helg och självklart går kondomen sönder. Vår första kondom som går sönder på 6år!! Tog norlevo efter 30 timmar och har testat mig två gånger sen dess. är nu inne på dag 4 med min mens och testen visar neg.

Anonym 123 -- kolla inne på apotekets sida eller på fass där står det under "graviditet" om det skulle hända fostret något spec.

Ju tidigare men tar pillren ju bättre är det

• Anonym (1)
    Anonym (123) skrev 2007-12-08 22:55:41 följande:
    Hoppas det är ok att lägga in en fråga:Om jag tar ett "dagen-efter-piller" men har blivit gravid för typ 1-2 veckor sedan, kan det då skada på nåt sätt??Hoppas ni förstår vad jag menar...
    Nej, det kan inte påverka en graviditet.
  • Anonym (123)

Anonym (äl helg) skrev 2007-12-08 23:01:42 följande:

vi hade sex på min Äl helg och självklart går kondomen sönder. Vår första kondom som går sönder på 6år!! Tog norlevo efter 30 timmar och har testat mig två gånger sen dess. är nu inne på dag 4 med min mens och testen visar neg. Anonym 123 -- kolla inne på apotekets sida eller på fass där står det under "graviditet" om det skulle hända fostret något spec. Ju tidigare men tar pillren ju bättre är det
    [/citat]

Anonym (1) skrev 2007-12-08 23:07:12 följande:
    [citat]
    Nej, det kan inte påverka en graviditet.
    Ok, tack så mycket!
  • Anonym (123)

En fråga till...
    Vet ni om man kan få det gratis hos BM?

TS, du kan nog vara ganska lugn, läste på FASS att det är 1 av 200 som blir gravida ändå.
    Och du tog det ju redan 12 timmar efter så du borde ju vara på den säkra sidan.
    Tycker inte du ska oroa dig. Men du kan ju göra ett test om några veckor för säkerthets skull.

• Anonym

Tack för alla svar! Sjukt nervös... Jag är sån som blir gravid bara av att se ett par kalsonger.

Man fick det gratis av bm förr vet jag, men det va innan de började säljas på apotek.

Nu fick jag ge 160 spänn för ETT

• Anonym (123)
    Anonym skrev 2007-12-09 12:04:44 följande:
    Tack för alla svar! Sjukt nervös... Jag är sån som blir gravid bara av att se ett par kalsonger.Man fick det gratis av bm förr vet jag, men det va innan de började säljas på apotek.Nu fick jag ge 160 spänn för ETT
    Håller tummarna då att du inte blir gravid...

Ja, jag vet, tycker det är dyrt! Det känns ju lite surt! Därför tänkte jag om man kunde få de hos BM i stället? Tänkte att gravtest är ju gratis där.
Svar på tråden Risk för att bli gravid är man tagit "akut p-piller"...