• LillaRonjaa

Världens yngsta mamma!!

Googlade lite och hittade detta:

Världens yngsta mamma

www.aftonbladet.se/kvinna/article282059.ab
    (kolla en bit ner på sidan efter "Fakta: rekordmammorna"

Lina Medina, Peru, var bara fem år när hon födde sonen Gerardo med kejsarsnitt 1939. Hennes föräldrar trodde att hon hade en tumör i magen, men när hon undersöktes på sjukhus visade det sig att hon var gravid.
    Hennes pappa häktades misstänkt för incest, men släpptes sedan.
    Gerardo växte upp i tron att Lina var hans storasyster. Hon har aldrig avslöjat vem som är hans far.
    1972 fick Lina Medina sitt andra barn, en pojke.

Är detta verkligen möjligt?

• Svar på tråden Världens yngsta mamma!!
  • Clever LG

Nej. Som femåring har man ingen ägglossning, ingen mens= inte könsmogen. Lär vara en skröna!

• LillaRonjaa

om man googlar på "världens yngsta mamma" så kommer det upp fler artiklar om denna tjej.

www.google.se/search&q=v%C3%A4rldens+yngsta+mamma&meta=lr%3Dlang_sv

• LillaRonjaa

förlåt denna länken är rätt! då blir det inte bara sidor på svenska ;)

www.google.se/search&q=v%C3%A4rldens+yngsta+mamma&btnG=S%C3%B6k&meta=lr%3D

• LillaRonjaa

Gud vad jag länkar! men hittade en sida som gör att det verkar trovärdigt

http://youngest_mother.tripod.com/

• mn73

Möjligt kan det väl vara om man kommer in för tidigt i puberteten. Jag känner en tjej som fick sin första mens vid 9 års ålder.Det är ju visserligen skillnad på 5 och 9 år, men helt omöjligt att man kommer in i puberteten redan vid 5 års ålder kanske det ändå inte är.

• Mamin

Stackars barn!

*Barn är som tvättsvampar, de suger åt sig all vår styrka. Men när vi kramar dem får vi den tillbaka.*
  • chillie

Min svägerska fick mens när hon var 7 Fundersam

• LillaRonjaa

nej för på den sista länken så verkar det ju inte mer än sant när man läser mm.

står såhär :
    of the little mother who had begun menstruating at the age of 8 months. At four years old she had already developed breasts as well as pubic hair, her body proportions were a bit amazing and her bone hardening a bit advanced, things that are often observed in cases of such premature pregnancy.

helt sjukt ju .. :/

Svar på tråden Världens yngsta mamma!!