• vill bli mamma i år

slemmig gul flytning - normalt?

Hej!

Måste ställa en fråga om flytningar. Är gravid i vecka 10 och såg igår en pigg liten krabat på vul.

Var nyss på toa, och fick när jag torkade mig en flytning på pappret. Riktigt slemmig, gul och ändå genomskinlig. Luktar inget. Den kändes rätt stor, för att vara en flytning. Är det en vanlig typ av flytning? Hittills har det mest varit lite vattniga, eller vita.

Stilla min oro..

• Svar på tråden slemmig gul flytning - normalt?
  • vill bli mamma i år

Ingen som vet?

• Symamman

Det ska vara normalt under graviditet och beror på hormoner.
    lugn

• mammaslilla

hej hej..

jag är i vecka 12 nu. har oxå gul slemmiga flytningar. ska göra ulv i veckan. tror inte det är nån fara, det är normalt  :)

• Perickles

E i vecka 6 o har också otroligt rikliga flytningar.
    Måste def. använda trosskydd. Mina flytningar e riktigt sega och tjocka... Men ska va såhär har jag läst.

• zaaga

Jepp, det är helt normalt! Inte alla graviditeter då det blir så. Men jag har haft det så när jag väntade nr 2 och nu igen när jag väntar nr 4. Beror på (precis som någon redan skrivit) hormoner.
    Är fortfarande så, är i v 29 nu. Snarare att de blir än hårdare och segare nu. Ursäkta detaljrikedomen! *s*

Men inget att vara orolig för!

• Guido

kan vara så att en liiten bit av proppen lossnar när du gjort vul...iom att den är gul och slemmig, ingen fara! Livmodermunnen är känslig nu.

• vill bli mamma i år

tack för svaren! har lugnat mig nu..

Svar på tråden slemmig gul flytning - normalt?