• underverket 06

Skíllnad på saffran?

Har ni märkt någon skillnad på olika saffransmärken. Finns ju både icas egen, santa maria etc. Skiljer ju lite i pris också.

• Svar på tråden Skíllnad på saffran?
  • Anksan

Köp apotekets saffran så får du högsta kvalité iaf (coupé)

• Annamaja

Det finns även riktigt billiga sorter och dom är inte speciellt bra utan dom blandar i gurkmeja som gör att det blir gult men du får ingen safframs smak.

• sockerflicka

Jag köpte Knorrs men det var då verkligen inte mycket saffranssmak! Dessutom svindyrt.

• flybell

men vart är de bäst att köpa saffran då någon som vet?

• Anksan

Apoteket Kvalitetssäkrat iaf. Och det ÄR bra saffran.

• Queequeg

Jag tycker det är stror skillnad på saffran, specielt på mald och hel saffran. Den mald varianten är väl den som man mest hittar i livsmedelsbutikerna.
    Jag själv är inte så fötrtjust i saffran men ska jag använda det så köper jah helst saffranen fråb stockholms eter & essencefabrik. De är ligger som röda strån i förpackningen man köper och är absolut inte malda.

• Eros Light Love

Fixa saffran direkt från Iran så får du den högsta kvalitén som finns...

• fairyfloss

Eros Light Love skrev 2007-12-09 04:14:40 följande:

Ja, för det är ju skitenkelt att få tag på
  • Söta Nasse

Jag har fått saffran från turkiet som redan är mald. tror ni att den är bättre än de man köper i affärerna? Eller skall man köpa på apoteket istället.

Det svåra med den saffranen jag har är att det är en stor påse, så det är inte så lätt att mäta upp rätt mängd.

♥♣ ♥ Yes, we did it again ♥♣♥
  • Lillpyret08

Apotekets har den bästa kvaliten.

• lata kocken Johanna

Söta Nasse skrev 2007-12-09 07:17:01 följande:

Jag har fått saffran från turkiet som redan är mald. tror ni att den är bättre än de man köper i affärerna? Eller skall man köpa på apoteket istället.Det svåra med den saffranen jag har är att det är en stor påse, så det är inte så lätt att mäta upp rätt mängd.
    det beror ju väldigt mkt på vad den kostade
    ofta är det INTE ren saffran i malda billiga påsar...

förra året hade jästbolaget helt underbar saffran - inlagd dom den vi använde på jobbet - med hela pistiller i
  • Eros Light Love

Eros Light Love skrev 2007-12-09 04:14:40 följande:

Ja, när du är släkt med iranier som jag ;)
Svar på tråden Skíllnad på saffran?