• Anonym (orolig)

Kan inte bajsa :-( hur gör man med termometer?

Hej
    Jag är så orolig för min lilla dotter  hon har aldrig varit hård i magen/förstoppad eller på något sätt haft svårt att bajsa, men nu plötsligt så kan hon inte bajsa och när det kommit något har det varit lite och hårt Hon kämpar och stånkar men det kommer inget
    Det som förändrats om det kan ha med det att göra är att vi bytt till NAN 2 och även börjat med puré, först potatis och majspuré och nu brocollipuré?

Är så orolig och ledsen för hennes skull
    Jag testade nu med termometern, men vet inte hur man ska göra? Jag stack in den försiktigt och snurrade lite och tog ut den igen? Hur gör man?

Tacksam för svar om tips

Tack på förhand

• Svar på tråden Kan inte bajsa :-( hur gör man med termometer?
  • Anonym

ta lite olja på fingret och smör in inuti

• Hemliga 72an

Du ska låta den vara inne ett tag så hon försöker krysta ut den. Efter ett tag brukar det komma bajs. Sen kan du försöka bända den lite upp och ner för att påskynda det. Lycka till!

• Anonym

Du gjorde helt rätt med tempen...

Hur länge sedan är det hon bajsade? Det kan gå 4-5 dagar innan det är fara på taket...

Prova lägg lite matolja i ersättningen...

• Ex ungue leonem

Majspure är stoppande.
    Sedan fick jag rekomendationen av BVC att ta en klick messmör i vällingen hon åt då.

På klon känner man lejonet
  • Anonym

Har hört ffrån bvc att man absolut inte ska använda sig av termometer för att få barnet att bajsa

• Anonym

Göra vadå med termometern?

alltså babys behöver ju inte bajsa varje dag.. kan ju gå flera dagar emellan utan att det är nån fara!! ge katrinplommonpuré eller nåt lösande så ska du se att det kommer igång! kan ju inte va så hälsosamt att vara där bak och peta med termometer!?!?!?

och bajset förändras ju när dom börjar äta smakportioner osv

• Hemliga 72an
    Anonym skrev 2007-12-08 18:06:59 följande:
    Har hört ffrån bvc att man absolut inte ska använda sig av termometer för att få barnet att bajsa
    När vi låg inne på neo så gav dom mig rådet att använda tempen för att få honom att bajsa!
  • Anonym

ge lite katrinplommonpure, det har en laxerande effekt.

• Anonym

Jag förstår inte varför så många säger att man ska ge messmör... man kan faktiskt vara jätte allergisk i mot det. Själv så blev jag jätte sjuk när jag fick messmör bara på mina läppar. Och jag är inte allergisk i mot något annat. Så det är något jag tycker man bör vara försiktig i mot. Här på bvc säger dom tvärt om att man absolut inte ska ge barn messmör.
    Prova med plommonpure i stället

• Ex ungue leonem
    Anonym skrev 2007-12-08 18:11:14 följande:
    Jag förstår inte varför så många säger att man ska ge messmör... man kan faktiskt vara jätte allergisk i mot det. Själv så blev jag jätte sjuk när jag fick messmör bara på mina läppar. Och jag är inte allergisk i mot något annat. Så det är något jag tycker man bör vara försiktig i mot. Här på bvc säger dom tvärt om att man absolut inte ska ge barn messmör. Prova med plommonpure i stället
    ja men nu vet man inte det förrän man testat
    På klon känner man lejonet
Svar på tråden Kan inte bajsa :-( hur gör man med termometer?