info om våtrumsmatta /tapet
är det någon som har satt in våtrumsmatta och våtrumstapet som vill visa. funderar på att sätta in det i badrummet, istället för att kakla.
har ni några förslag på snygga sådana?
är det någon som har satt in våtrumsmatta och våtrumstapet som vill visa. funderar på att sätta in det i badrummet, istället för att kakla.
har ni några förslag på snygga sådana?
ingen???
Våtrumsmatta är su fuuuuuult.
Om du ska göra om badrummer så ta kakel och klinker istället....ett gott råd bara
Jag skulle inte sätta kakel och klinkers i ett badrum på en övervåning då ett hus rör sig och då kan det uppstå sprickor.
Tänk sedan på att glas som man tappar på ett klinkersgolv går sönder...
Parfym, dricksglas, nagellack osv.
tycker igentligen inte heller att det är så snygg men pga att det rör sig och för att hålla priset nere så blir det nog så ändå. Det är ju därför jag behöver lite tips.
Tycker faktiskt inte att våtrumsmatta och våtrumstapet är så fult. Vi ska renovera badrummet på övervåningen när vi får tillträde till huset och vi kommer ha våtrumstapet och matta. Dels är det billigare, lättare att byta och ger inte lika mycket ångest då det inte var så dyrt, med våtrumsmatta och tapet så är det även lättare att upptäcka eventuella vattenskador (om det nu i framtiden skulle uppstå)
Vi ska totalrenovera vårt badrum här hemma, och v funderar också mycket på frågan klinker/våtrumsmatta. Det vi funderar på är mycket att det blir ju väldgt många fogar i ett klinkergolv att hålla rena. Det är enklare med en våtrumsmatta. Men vi har inte bestämt oss än.
Vi ska oxå ha våtrumsmatta. Har hittat en skitsnygg i snygg grå nyans som passar bra till inredningen vi köpt från Svedbergs. så har man färgstarka handdukar till. Kommer inte ihåg från vilket märke det var, men nåt av de större.
Vi satte in våtrumsmatta/tapet i vårt badrum på övervåningen för ett par månader sen..Har inget kort att visa just nu,men vi e hur nöjda som helst!
Vi valde en vit medaljongtapet med ljus bård,så det ser ut som i länken här nere fast i vitt istället för grått på väggarna...Smma golv dock...
http://www.forbo.se/default.aspx?menuid=1527
Och jag måste säga att jag faktiskt föredrar matta nu mot kakel..det är sååå enkelt att göra rent,det är säkert och BRA mycket billigare! Hade jag gjort vårt badrum på nedervåningen idag hade vi nog satt matta där med faktiskt..
och som nån annan sa,på övervåningar ska man passa sig för kakel/klinkers just pga rörelser i huset..
Lycka till iaf
Vi skall åxå sätta in våtrumsmatta i vårt badrum, både pga priset, men även för att det är betydligt lättare att hålla rent, känns fräschare samt enklare att upptäcka skador.
Vi hade kakel o klinker i vårt badrum i vår hyresrätt och vi slet som djur för att hålla rent, fogarna såg alltid skitiga ut och avlagringar var jättesvåra att få bort.
Så klinker??Nej!!
Jag skiter i om klinker höjer värdet på huset med XX antal kronor, jag anser att det som i detta fall är värdehöjande är att det är nytt, fräscht och inte döljer eventuella vattenskador.
Min mamma satte in en mörklila matta å vitt kakel på väggarna med en "bård" i kaklet i samma färg som mattan. Superfint!
Jag har satt in Tarketts plastmatta, med mönster som ett teak skeppgolv.
Snygg
tack för era svar, tar gärna imot fler bilder