• Anonym

Kan man göra så urinblåsan blir mer aktiv?

Har börjat kissa så mycket små mängder. Måste kissa strax innan jag går ut/lägger mig ja allt. Sedan för att vara säker på att jag inte är kissig så går jag igen och det kommer alltid lite! Jag kan ju hålla mig också men tycker inte att det funkar så länge längre.
    Kan det vara så att jag springer för ofta så blåsan blir överaktiv och tillslut att jag måste gå helatiden?
    Jag har inte ont eller andra konstigheter.

• Svar på tråden Kan man göra så urinblåsan blir mer aktiv?
  • Anonym

Vist kan man göra det. Men det är inte så bra.......Det bästa vore om du försöker hålla dig en stund när du känner att du blir kissnödig, då bygger du upp musklen igen. Har precis gjort tester för detta...........

• Anonym

Förstår att det inte är bra
    Kan det vara därför som inte musklerna funkar som de ska där nere också?
    Jag försöker hålla mig så länge jag kan men när jag ska iväg eller är ute är jag rädd att jag inte hinner i väg.
    Kan lätt komma urin om jag reser mig eller vänder mig om jag ligger ner och jag är kissig, därför min lilla rädsla.

• Anonym

Du är inte gravid, eller?Då trycker ju blåsan på.........
    Tycker du ska söka till en urolog så du får hjälp, du kan också ringa distriktssköterska och få gratis inkontinens bindor. Låter inte helkul, men det kan vara bra aatt ha. Finns lite tunnare så dom inte syns (inte som tjocka blöjor.......)
    Ring VC så dom kan börja utreda om det är ngt fel tex inkontinens, finns många olika inkontinensbesvär och det är VÄLDIGT vanligt. Så du ska absolut inte skämmas!!!!!!!!!!!!!

Lycka till!!!

• Anonym

Nej inte gravid fått början till mens idag
    Lite konstigt att man ska behöva gå och känna sig nödig helatiden.
    kan man ringa bm om detta tro?

• Anonym

Inte om du inte är gravid, då blir det VC först.

• Anonym

Man kan få såna besvär av urinvägsinformation.... man behöver inte alltid få ont

• Anonym

urinvägsinfektion menade jag....*ler*

Svar på tråden Kan man göra så urinblåsan blir mer aktiv?