• erkiperki

Festlekar

Någon som har tips på roliga lekar tillo fester. Jag skulle vilja ha någon lek under fördrinken som går ut på att gästerna måste cirkulera och prata med varandra. Kanske ett pris till vinnaren också. Vad kan man ha isf? Skulle även vilja ha tips på lekar som man kan göra under kvällen. Hoppas på massor av tips nu!

• Svar på tråden Festlekar
  • tangerine

rolig lek när man har pannan mot en pinne och ska snurra X-antal varv och sedan springa mot ett mål, två som tävlar mot varandra.. brukar sluta med att folk rammlar omkull och eller springer åt fel håll.. HAHAHAHA

• Ingelalala

För att få gästerna att cirkulera. Kör en slags bingo. Gör 4 gånger 5 rader med olika saker du vet om gästerna. Ta några olika bingobrickor, så att inte alla har samma. (hur många olika varianter beror lite på hur många gästerna är) Sedan ska dom leta efter T.ex Någon med skostorlek 39, någon som varit i kina, någon född 1975, någon som är bilmekaniker osv osv. Då blir alla tvungna att prata med varandra. Den som först får 1 rad, 2 rader, full bricka får ett litet pris. Hoppas du förstår min röriga förklaring.

Ge alla ett uppdrag under kvällen i ett kuvert under tallriken. Kan vara roliga knasiga saker-Sjung en snapsvisa, envisas med att skåla hela tiden, ge alla komplimanger, ät från någon annans tallrik, håll ett tal,sno grannens dricka, m.m

• Ingelalala

Ja, bingon-så måste man ju fylla i namnet på den person man hittat som har tex stl 39 i skor. Man får fråga samma person om flera saker.

• erkiperki

Det låter ju som jättebra förslag! Ännu fler är jättevälkommet... Jag funderar på att köra en variant på bingon där man kör i spaltformat så att man kna skriva flera namn på samma påstående ifall det stämmer in på flera. Sedan kan man räkna poäng och kanske låta påståendena vara värda olika mkt...

• jeno1975

Fick förra julen en slags kortlek av min bror,knäppgök hette den, det går ut på att alla gästerna får varsitt kort när de kommer som de måste hålla hemligt... på varje kort står det en instruktion till gästen ex: säg samma mening 2 ggr ( först högt sen tyst för dig själv)kan ju verka väldigt skumt :) eller tala bebisspråk med folk (gör det på största allvar) eller - hälsa på och prata med osynliga gäster.... osv

Svar på tråden Festlekar