Någon som jobbar eller jobbade på mcdonalds/MAX? titta hit och svara på mina frågor!
Jag ska ringa dit och söka helgtjänst.
Berätta om jobbet!
Vad dom vill ha för folk och sådant
Tack på förhand
Jag ska ringa dit och söka helgtjänst.
Berätta om jobbet!
Vad dom vill ha för folk och sådant
Tack på förhand
1. Det är skit stressigt
2. räkna med ont i fötterna och ryggen
3. Taskig lön!
4. Obekväma arbetstider oftast
5. I mitt fall, otrevliga arbetskamrater.
6. Du kommer lukta stekos i flera timmar efteråt oavset hur mkt du duschar!
(jobbar på mc donalds) Så mitt tips till dej är.. Sök inte där.. de är inte värd det.. Men känner du att du vill iaf. så sak du ju självklart det!.. Och isf. hoppas jag att du får underbra arbetskamrater.. annars blire en ren plåga.. trust me.. Lycka till!
Å andra sidan ska man väl inte dra alla snabbmatsrestauranger över en och samma kam? Hört talas om både otroligt bra snabbmatsrestauranger där arbetskamraterna är toppen och sedan har jag hört precis tvärtom.
Givetvis är det väldigt stressigt men det kanske är något du klarar av mycket bra? Varför inte prova och se efter själv hur det är?
Oki doki, tack för det Tror att det finns elaka arbetskamrater överallt. Skitsnackare också på jobb. Men jag söker till max
Tycker jag du ska göra. Alla arbetserfarenheter är bra.
Lycka till!
Har också jobbat på McDonald´s och håller med GoseFisen till 100%. Jag slutade efter tre dagar när jag fick ett annat jobb... McDonald´s har varit det sämsta jag har upplevt när det gäller arbetsplatser och jag har upplevt mycket och är absolut van vid att jobba hårt!
Jag har jobbat på McDonalds. Det är jättelänge sedan nu, men absolut en nyttig erfarenhet. Jag tycker McDonalds funkade bra som ett extrajobb eller ett temporärt jobb. Räkna med att det bitvis är stressigt och ganska slitigt. Man måste ha tålamod och kunna låta saker och ting rinna av, för ibland är inte alla kunder särskilt trevliga. Jag hade bra jobbarkompisar som vägde upp det hela.
Jag har också jobbat på McDonald´s för många, många år sedan.
- Lönen var taskig
- Stressigt
- Jobbiga arbetstider
- Man luktar matos
- Huden & håret blir fettiga av all matos/fett
+ Bra kamratskap (om man är yngre, då de flesta ju är yngre)
Jag jobbade på McDonalds för många år sedan och det var en jättebra arbetslivserfarenhet.
Visst, det är som dem andra säger härovanför:, stressigt, skitigt, dålig lön etc. Ont i fötterna beror ofta på att man har fel skor på sig - ett par riktiga skor - såna som dem har i industrin är att rekommendera.
Men jag hade bra arbetskompisar- visst det fanns väl skitstövlar & rötägg etc. med, men det finns väl på alla jobb?
Om man dessutom visar lite energi och framåtanda så kan man ju vidareutbilda sig inom Mcdonalds till olika ansvarspositioner.
Dessutom har dem ju olika arbetspass och ibland kan man kanske kan få välja, dag, eftermiddag, kväll etc.
Visst är det mycket matos och fett, men står man i kassan eller går i lobbyn och städar blir det inte så mycket sånt i hår och hud.
Så kör hårt och lycka till!