• Annahoj

Vecka 16 - känns det något?

Hej!

Hur är det för er andra som är i vecka 16, känner ni mycket? Är själv i vecka 16 och har vid något enstaka tillfälle (tycker jag) känt rörelser men annars är det precis som om jag inte vore gravid. Visst har jag gått upp en del och visst ser jag lite lite mage, men inte mycket. Hur är det för dig? KÄNNER du att du är gravid eller inte?

Jag har inte berättat på jobbet än då jag har flera missfall bakom mig och dessutom är ganska ny på jobbet. Hur har du gjort?Berättat eller inte?

• Svar på tråden Vecka 16 - känns det något?
  • snulle

Jag började känna av barnet först i v. 18. Kändes som fjärilar som fladdrade i magen. Härlig känsla. Annars kände jag inte så mycket under den perioden i graviditeten(är nu i v. 27)

Jag hade nog berättat på jobbet. Kan vara skönt att de vet om något tråkigt skulle inträffa. Själv tyckte jag att det var en lättnad att få berätta så jag slapp att gömma magen. Hoppas att allt går bra för dig.

• Annahoj

Tack Snulle! Jo, jag ska berätta men har väntat för att jag är rädd för att något skall hända och om så, då vill jag ha det för mig själv. Men det börjar bli jobbigt att gå och dölja magen. Har ett jobb med budget, resultat och en massa annat ansvar så det är lite oroande. Inte att det inte finns någon annan som klarar av mitt jobb - för det finns det säkert! Men mer för att jag började för mindre än ett år sedan och har en del kvar att styra upp. Jaja, egentligen är det heldumt - först oroar jag mig för att det inte finns något litet barn och sedan oroar jag mig för att berätta!

Är egentligen bara tacksam över att eventuellt få vara gravid.

• TheRealLinda

Ja har me känt lite, som små tryck, mest när ja sitter lutad över datorn.. E i v 16+6..

• Älsko

Började känna i slutet av vecka 16..Men i slutet av vecka 17 vart det mer tydligt.. och igår när jag gick in i vecka 18 så kände både jag å killen sparkar utanpå magen :D

• Bobbenn

Jag kände sent i v 19 och tydligt i v 22 först så den som väntar på något gott...

♥♥♥♥JAG HAR EN BEBIS I MAGEN!!!♥♥♥♥
  • Plottis

Nix, inga som helst känningar än.
    Berättat har vi dock gjort för alla redan i v.5, då gick inte magen att dölja längre

Triss i tjejer juli-02, feb-04, juli-06 och bf 27/5-08
  • Ansso

hmm.. jag kände mkt puffar i v. 15 denna gång. Men nu har det varit lugnt i 1 vecka ..

• Nathalie01

Jag har inte känt ngt än, tror jag iaf ; )
    Sen fick jag mage eller märkte den snarare för några dagar sen bara. Helt galet. Som över en natt...

• Nathalie01

Är i vecka 16 kanske jag borde lagt till

• yellow

vecka 14 kände jag första rörelserna med första barnet.

• lucciifer

jag är i vecka 16+5 och har känt som fladder och närjag var på besök hos barnmorskan så sa hon att mycket väl kan det vara att bebisen sparkar...
    jag har inte berättat för en enda i min familj, enbart en vän.

• samsara

Jag är i v. 16 med andra barnet och har känt fladder för några veckor sedan men nu inget. Har redan en tydlig mage, men har inte gått upp ngt ännu. Började på nytt jobb för 1,5 månad sedan och berättade efter 2 veckor av den anledningen att om ngt skulle hända ville jag att dom skulle veta varför osv.

• samsara

Har förresten berättat för alla, magen går liksom inte att dölja

• Sanne73

Känner inte av några somhelst grav.hormoner längre. Inga buffar heller, tror att det är mina tarmar som lever rövare. Det enda som får mig att tro att jag fortfarande är gravid är att livmodern är hård på morgonen och att brösten är lite hårdare än vanligt.
    Har också tråkigheter i bagaget och vill inte berätta på jobbet, känner dem inte så väl än. Är i v. 15+6.

• 3barnsmor till 4

Kände ett litet "kittlande" för 1,5 vecka sen, och i går kände jag samma sak. Är i v 16 (15+1). Magen har blivit ordentligt rund redan, vi har varit på ett UL och lyssnat på hjärtljud 2 ggr! Så jag VET att jag är gravid! Och brösten har blivit 2 storlekar större!

Om du ligger ner kan du känna livmoderkanten, någonstans mellan naveln och blygdbenet!

??? Det ligger en liten tuss i min mage ???
  • 3barnsmor till 4

GLÖMDE.... Jag började på mitt nya jobb i maj, och berättade i oktober att vi skulle ha barn. men, de hade fattat att det var på G, för de anställde en nygift 30-årig tjej utan barn, så de var inte helt tappade bakom.....! Skulle något hända så måste man ju iaf berätta VARFÖR man är borta från jobbet, och då tror jag att det blir 7 resor svårare att berätta DÅ...

Så, berätta tycker jag!

??? Det ligger en liten tuss i min mage ???
  • Ploppan76

Känner ingenting, ser bara små fet ut. Längtar till första UL som sker i mellan dagarna. Kanske det känns mer på riktigt då.

• StarfighterPilot

har läst att det är vanligt att känna sig symptomfri och ogravid i v.14-16 ngngång, och det är precis det jag gör. känner mig skitorolig att min mage helt plötsligt känns tom och att alla symptom är som bortblåsta. har det varit så för ngn av er? har liite mage, den putar ngt, men det känns som om den blivit mindre de senaste dagarna.. åh, så långt till UL i början på januri..

• Viggo och pyrets mamma

MAn brukar kalal de veckorna man inte känner nåt för spökveckorna och jag kan bara meddela att antalet spökveckor kan variera, mina var mellan v 10- 22 för samma dag som jag gick in i v22 i tisdags så kände jag bebisen för första gången, före det så var det kolugnt Nu var det gympapass för en timme sen ungefär så helt plötsligt känner jag massa. helt sjukt känns det att det är så, först inget sen massa, trodde typ min bebis var förlamad därinne eller nåt...

• Annahoj

Tack för att ni delar med er av era upplevelser! Det är alltid lugnande att läsa om andra i samma situation. Själv hade jag aldrig hört om att det fanns ett ord som betecknade de lugna veckorna som spökveckorna.

Då kanske det ändå finns ett litet liv där inne...

Svar på tråden Vecka 16 - känns det något?