• Anonym (ensam)

helg alkoholist till sambo!

Min sambo dricker varje helg och jag orkar inte. Finns det fler som lever mëd en helg alkis???
    Han dricker varje helg!!. Ibland en gång per månad/var annan månad så säger jag att jag vill dricka lite vin och få sovmorron/från barnen/. Men när jag börjar känna min berusad så får jag alltid sluta dricka pga att jag ser att han är betydligt mer berusad än vad jag är
    Nån måste ju ta ansvar!!!!! Men varför jag jämt!
    Snällla, nån!! Nån om vet hur jag har det och vill prata mig om detta. snälla

• Svar på tråden helg alkoholist till sambo!
  • Anonym (alkis?)

Förstår att du tycker det är jobbigt TS. Men alkis? Är det verkligen så? Respektlöst att inte ta hänsyn till dig och era barn är det. Tanklöst att inte ge dig möjligheten att kalas lite. Men betyder det att han är alkoholiserad?

• Anonym

tycker inte att ni borde dricka så mycket om ni nu har små barn oxå hemma.barnen kräver mycket energi och dagen efter e ni inte speciellt energirika så minska med alkohol båda för hela fam skull

• Mandi74
    Anonym skrev 2007-12-08 22:20:10 följande:
    tycker inte att ni borde dricka så mycket om ni nu har små barn oxå hemma.barnen kräver mycket energi och dagen efter e ni inte speciellt energirika så minska med alkohol båda för hela fam skull
    Eehh, så bara för att man har barn så får man aldrig dricka? Vi dricker några glas vin ibland på helgen fast barnen är hemma, man måste ju kunna unna sig nått och ha lite kul fast man är föräldrar.
    Jag är inte besatt, jag är bara trogen mina ideal.
  • FruMähler
    Mandi74 skrev 2007-12-08 22:23:35 följande:
    Eehh, så bara för att man har barn så får man aldrig dricka? Vi dricker några glas vin ibland på helgen fast barnen är hemma, man måste ju kunna unna sig nått och ha lite kul fast man är föräldrar.
    jo visst har du rätt ..men ts pratar faktiskt om berusade tillstånd...vilket man inte behöver bli om man vill unna sig gott vin eller så..
  • Mandi74
    FruMähler skrev 2007-12-08 22:31:39 följande:
    jo visst har du rätt ..men ts pratar faktiskt om berusade tillstånd...vilket man inte behöver bli om man vill unna sig gott vin eller så..
    Ibland efter en lång jobbig vecka så räcker det med ett glas på fredagen för att man ska känna sig lite små full, ibland kan man dricka en hel flaska och inte känna nått.

Och varför kan man inte bli lite småberusad bara för att barnen är hemma?

Jag är inte besatt, jag är bara trogen mina ideal.
  • Anonym (ensam)

Har man ett behov av att koppla av efter veckans arbete med alkohol å anser jag att det är "helg alkis"

• Anonym (ensam)

Anonym:
    Du har rätt!!!!!
    Jag vill alltid!! Att en förälder är nykter, utsövd och full av den energi det krävs för att hålla "liv":) i barnen våra dagen efter....

• Anonym (ensam)

H hjärta M...
    Tack för att jag inte är enam om detta tycke..

• FruMähler

jag tror fortfarande det inte är så lite som ts talar om..å sedan om ja ska va riktigt ärlig så förstår jag inte hur man kan utsätta sina barn för sådan fara som man faktiskt gör om man sätter sig i ett berusat tillstånd med små barn omkring sig...om någonting händer så kan du ju inte köra dem till sjukhuset bla..tycker det är ganska oansvarigt faktiskt...

Svar på tråden helg alkoholist till sambo!