stark mat och gravid?
kan man bli dålig av stark mat när man är gravid?
har varit äckligt dålig i magen i dag får inte behålla det jag äter. åt nån stark kyckling igår kan det påvärka barnet? gravid i vecka 25
kan man bli dålig av stark mat när man är gravid?
har varit äckligt dålig i magen i dag får inte behålla det jag äter. åt nån stark kyckling igår kan det påvärka barnet? gravid i vecka 25
nej det påvärkar inte barnet
men ja du kan må illa få halsbränna o bli riktigt gasig
& behöva många toa besök
det påverkar inte barnet men visst kan du bli dålig i magen, jag får extrem halsbränna när jag äter stark mat under graviditeten.
Tror inte att det påverkar bebisen men helt klart kan man bli dålig i magen av mat som man i vanliga fall inte blir dålig av, själv kan jag inte äta vitlöksdipp längre *snyft*
okeey jah har inte fått halsbränna utan mår illa å springer på toa hela tiden så fort barnet sparkar måste jah springa.
jag får klara mig utan fefaroni och stark sås till kebaben.
Mmm det är inte bara dans på rosor;)
sen har jag ett väldigt aktivt barn så den ä nog aldrig stlla:P
Jag älskar stark mat!! :p Än så länge får jag ingen halsbränna av det
Jag älskar med stark mat och har än så länge fixat bra att äta det, märker ingen större skillnad!
nä jag äter hur starkt jag vill.... en kompis till mig åt thailändskt precis innan bf... inga problem
Barnmorskan sa till mig att det är MIN mage som tar stryk. Eftersom man i regel blir känsligare i magen då man är gravid. Fast jag äter fortfarande ganska stark mat utan några problem. Det är först när man ammar som bebisen får i sig det man själv äter, och DÅ bör man verkligen vara försiktig med stark mat mm mm..
OKeej jag undrar mest varför jah mår så fruktansvärt illa nu dom senaste dagarna det är en plåga verkligen
Ja antingen är det ju som så att det helt enkelt är maten som stör magen. eller så har du åkt på nån form av magsjuka!