• Lyndi

"Prata" med hästar? Ngn?

Är det ngn här som känner till nån seriös hästpratare som även healar? Gärna åt värmlands hållet. Alla tips mottages tacksamt!

• Svar på tråden "Prata" med hästar? Ngn?
  • Xeni

Pehr Trollsveden är djurkommunikatör och healar även. Han är känd över hela sverige och har även vart med på TV. Gå in på hans hemsida: www.trollsveden.nu/ och ta kontakt med honom. Tror han bor i Karlstad. Lycka till

• Lyndi

Tusen tack för svaret!

Xeni skrev 2007-12-10 14:17:24 följande:
    Pehr Trollsveden är djurkommunikatör och healar även. Han är känd över hela sverige och har även vart med på TV. Gå in på hans hemsida: www.trollsveden.nu/ och ta kontakt med honom. Tror han bor i Karlstad. Lycka till
  • R Franklin
    Xeni skrev 2007-12-10 14:17:24 följande:
    Pehr Trollsveden är djurkommunikatör och healar även. Han är känd över hela sverige och har även vart med på TV.
    Var det han som var med i Insider? Eller är det bara hans ex fru Ylva som gjort bort sig på TV?
  • Lyndi

Vad menar du med gjorde bort sig??

R Franklin skrev 2007-12-10 19:04:04 följande:

Var det han som var med i Insider? Eller är det bara hans ex fru Ylva som gjort bort sig på TV?
  • R Franklin
    Lyndi skrev 2007-12-10 20:18:00 följande:
    Vad menar du med gjorde bort sig??R Franklin skrev 2007-12-10 19:04:04 följande:
    Gjorde bort sig är kanske en överdrift, men nedtagen på jorden kanske är bättre? Men än en gång en eloge till henne som iaf vågade prova, mer än man kan säga om de flesta i hennes branch.

sv.wikipedia.org/wiki/Ylva_Trollstierna

"Den 5 april 2007 genomgick Trollstierna ett test för att vinna priset Kristallkulan. Syftet var att bevisa huruvida Trollstierna har några speciella krafter eller ej. Christer Sturmark, ordförande för Humanisterna, hade placerat 15 böcker i skolådor och hon skulle med hjälp av tarotkorten avgöra vilken bok som låg i vilken låda. Testet var ett dubbelt blindtest där Sturmark först placerade böckerna i lådorna, lådorna blandades och därefter numrerades. Resultatet blev att ingen boktitel parades ihop med rätt låda.[3] Delar av testet direktsändes i programmet Insider."
  • Lyndi

Jaha! Det såg jag faktiskt... Hade inte en aning om att det var hans ex fru... Är dock inget Insider fan...

R Franklin skrev 2007-12-11 06:36:41 följande:

Gjorde bort sig är kanske en överdrift, men nedtagen på jorden kanske är bättre? Men än en gång en eloge till henne som iaf vågade prova, mer än man kan säga om de flesta i hennes branch.sv.wikipedia.org/wiki/Ylva_Trollstierna"Den 5 april 2007 genomgick Trollstierna ett test för att vinna priset Kristallkulan. Syftet var att bevisa huruvida Trollstierna har några speciella krafter eller ej. Christer Sturmark, ordförande för Humanisterna, hade placerat 15 böcker i skolådor och hon skulle med hjälp av tarotkorten avgöra vilken bok som låg i vilken låda. Testet var ett dubbelt blindtest där Sturmark först placerade böckerna i lådorna, lådorna blandades och därefter numrerades. Resultatet blev att ingen boktitel parades ihop med rätt låda.[3] Delar av testet direktsändes i programmet Insider."
  • Sulonen

Jag har spått mig hos Pehr Trollsveden år 1997 (eller därikring).
    Har kvar kasettbandet från den "övningen" och jag skrattar gott varje gång jag hör den.
    Inte någonting stämde in. Han sade att jag skulle förlova eller gifta mig inom ett år med min dåvarande sambo. (Not.. det tog slut någon månad senare)
    Han sade att han kunde "se" att jag haft ett svårt liv med många tragiska händelser.. (Stämmer inte alls, har haft ett otroligt lyckligt liv -visserligen en hamster som dog när jag var 6 år)
    Svammel och rappakalja, anser jag. Tyvärr.

Kanske är han bättre på att prata med djur.. men jag tvivlar på det.

• puttekula
    Sulonen skrev 2007-12-12 16:05:50 följande:
    Jag har spått mig hos Pehr Trollsveden år 1997 (eller därikring).Har kvar kasettbandet från den "övningen" och jag skrattar gott varje gång jag hör den.Inte någonting stämde in. Han sade att jag skulle förlova eller gifta mig inom ett år med min dåvarande sambo. (Not.. det tog slut någon månad senare)Han sade att han kunde "se" att jag haft ett svårt liv med många tragiska händelser.. (Stämmer inte alls, har haft ett otroligt lyckligt liv -visserligen en hamster som dog när jag var 6 år)Svammel och rappakalja, anser jag. Tyvärr.Kanske är han bättre på att prata med djur.. men jag tvivlar på det.
    Då har det hänt mycket på 10 år i så fall, han är superduktig idag tycker jag av egen erfarenhet.
  • Lyndi

Jag har faktiskt hört detsamma!

puttekula skrev 2007-12-12 19:12:21 följande:
    Då har det hänt mycket på 10 år i så fall, han är superduktig idag tycker jag av egen erfarenhet.
  • R Franklin
    Lyndi skrev 2007-12-12 19:18:09 följande:
    Jag har faktiskt hört detsamma!
    Kan ju tänkas vara ett rykte han inte direkt motarbetar. Men om han nu är så duktig, varför försöker inte även han (Som sin ex fru) att testa det på riktigt?
Svar på tråden "Prata" med hästar? Ngn?