• gemelli

Någon som prövat getmjölksersättning?

Har hört att det är väldigt vanligt i övriga världen, där man verkar förstått hur dåligt det är med komjölk.

Någon som prövat det, och vart har ni köpt det?

Jag hittade en leverantör, men dom var väldigt dyra...

• Svar på tråden Någon som prövat getmjölksersättning?
  • Mli79

Jag har aldrig hört detta innan. Varför skulle det vara så dåligt med komjölk i ersättning? *nyfiken*

♥ Emma 060705 ♥ Hugo070514 ♥
  • Helene m Olivia o Sigrid
    Mli79 skrev 2007-12-09 10:39:03 följande:
    Jag har aldrig hört detta innan. Varför skulle det vara så dåligt med komjölk i ersättning? *nyfiken*
    Risken för allergier ökar om man introducerar komjölk tidigt!
    Dessutom kan det skada tarmarna och göra att de inte tar upp bröstmjölken optimalt.
    ♥ Olivia 031017 ♥ Sigrid 051003 ♥ bf 080804 ♥
  • Mli79

Aha... undrar varför getmjölk skulle vara bättre att basera en ersättning på? Dom är ju båda klövdjur och idisslare.

För jag antar att du menar att det är en specialbaserad ersättning för männskobarn, och inte ersättning för killingar

♥ Emma 060705 ♥ Hugo070514 ♥
    Mli79 skrev 2007-12-09 18:41:00 följande:
    Aha... undrar varför getmjölk skulle vara bättre att basera en ersättning på? Dom är ju båda klövdjur och idisslare. För jag antar att du menar att det är en specialbaserad ersättning för männskobarn, och inte ersättning för killingar
    Nu gissar jag bara men det kan vara så att komjölksproteinet är större än proteinet i getmjölk!
    (det täpper till spädbarnets tarmar och gör att näringen i bröstmjölken inte kommer ut i blodet som det ska)

Kollade runt lite och såg att mjölkallergiker kan dricka getmjölk!

• gemelli
    Helene m Olivia o Sigrid skrev 2007-12-09 19:13:11 följande:
    Nu gissar jag bara men det kan vara så att komjölksproteinet är större än proteinet i getmjölk! (det täpper till spädbarnets tarmar och gör att näringen i bröstmjölken inte kommer ut i blodet som det ska)
    Helene m Olivia o Sigrid skrev 2007-12-09 19:19:20 följande:
    Kollade runt lite och såg att mjölkallergiker kan dricka getmjölk!
    Precis det har nått med komjölksprotoinet att göra.
    I övriga världen är det ganska vanligt med getmjölk.

Mjölk i allmänhet är inte bra för våra tarmar och många små bebisar får problem med sina magar av komjölksersättning. Även ammade mammor som dricker komjölk får problem.
Svar på tråden Någon som prövat getmjölksersättning?