• Anonym (hmmm)

Klumpar av mens!?

hej!¨
    ´När jag har mens så brukar jag ibland få små klumpan på bindan. Verkar vara vanligt med sånt. Men iaf, igår kom det en större klump på bindan. Lika stor som en fem krona typ. Vad var de? Brukar någon få som större klumpar, kan tillägga att jag har en kopparspiral och blöder väldigt mycket.
    Nu på morronen så hade det kommit en till lika stor klump i trosan..
    Är det så det kan vara, att andra får större klumpan än andra eller är det något jag ska kolla upp???

Någon med erfarenhet???

• Svar på tråden Klumpar av mens!?
  • Anonym (hmmm)

pufffffelipuff

• Anonym (hmmm)

inga andra med klumpar

• Anonym

Det är fullt normalt att det är klumpar i mensen! Inget du behöver att oroa dig för alls. Det är slemhinnan som skapas då ägget drivs ut som faller samman och följer med ut.

• Anonym (hmmm)
    Anonym skrev 2007-12-09 09:38:17 följande:
    Det är fullt normalt att det är klumpar i mensen! Inget du behöver att oroa dig för alls. Det är slemhinnan som skapas då ägget drivs ut som faller samman och följer med ut.
    Men brukar du eller nån du vet få stooora klumpar som en fem krona typ, o inte bara en.. hittills har jag fått 3 stora..
  • Anonym

Jag skulle gissa på att det bara är så att slemhinnan som är i större bitar, och därför blir klumparna större. Men som sagt, det är bara en gissning, jag har ingen aning.

• Anonym (hmmm)
    Anonym skrev 2007-12-09 10:24:15 följande:
    Jag skulle gissa på att det bara är så att slemhinnan som är i större bitar, och därför blir klumparna större. Men som sagt, det är bara en gissning, jag har ingen aning.

så slemhinnan ska ut.. hehe e helt lost på detta området, även fast jag e tjej..

Mina klumpar ser ut som en "säck" "slem" så d kanske e slemhinnan då..

• Anonym

Har man klumpar så är man frisk :)

• Anonym (hmmm)
    Anonym skrev 2007-12-09 10:50:39 följande:
    Har man klumpar så är man frisk :)
    det låter bra
  • Anonym (ooo)

Jag har läst att det är bra med klumpar vid mens, men det gör att man får mer mensvärk. Ett tecken på att allt är som det ska tydligen.

• Anonym (hmmm)
    Anonym (ooo) skrev 2007-12-09 12:25:43 följande:
    Jag har läst att det är bra med klumpar vid mens, men det gör att man får mer mensvärk. Ett tecken på att allt är som det ska tydligen.
    Undra varför det är bra.. hihi? Å jag har verkligen jätte mensverk varje gång..
  • Anonym (ooo)

En del kvinnor blöder mer än andra. Det är fullt normalt. Om du behöver dubbla mensskydd, måste byta mensskydd på natten eller om det bildas klumpar av blod, kan det betyda att du har kraftig blödning. Det kan bero på att du har mer av ett visst ämne som löser upp stelnat blod. Du kan också få riklig blödning om du använder kopparspiral eller har ofarliga muskelknutor i livmodern, så kallat myom. Om du har besvär bör du kontakta din läkare så du får hjälp att kontrollera och reglera mensen.

Hittade detta på en sida, kanske kan hjälpa dig.

• Anonym (hmmm)
    Anonym (ooo) skrev 2007-12-09 14:58:19 följande:
    En del kvinnor blöder mer än andra. Det är fullt normalt. Om du behöver dubbla mensskydd, måste byta mensskydd på natten eller om det bildas klumpar av blod, kan det betyda att du har kraftig blödning. Det kan bero på att du har mer av ett visst ämne som löser upp stelnat blod. Du kan också få riklig blödning om du använder kopparspiral eller har ofarliga muskelknutor i livmodern, så kallat myom. Om du har besvär bör du kontakta din läkare så du får hjälp att kontrollera och reglera mensen.Hittade detta på en sida, kanske kan hjälpa dig.

Usch, muskelknutorna lät inte roliga även om dom är ofarliga..

Jag har alltid haft riklig blödning vid mens. Bm sa att sätter jag kopparspiralen så är chansen stor att jag typ blöder det dubbla... och det gör jag säkert.!

Men efter att ha testat massa andra olika prev.medel, (som inte fungerar på mig) så kom jag fram till att ändå sätta denna kopparspiralen, så då fick jag ta smällen med riklig blödning. Finns ju så klart hormonspiralen, men nej! Vill inte ha hormon..!
    Så egentligen så besväras jag väl inte på så sätt... utan jag har väl mer blivit van.  Har haft stora blödningar vid mens sen första gången typ!!!
    Men, men det e bara att gilla läget dårå. Har inte fått fler klumpar sen i morse, så det inte kommer mer denna gång.. hihi
    Funderade innan om det kunde ha varit missfall, efetrsom spiralen inte är 100% säker.. att det va nån sån klump som kom ut.. men men???

Svar på tråden Klumpar av mens!?