Jultidningar, mot postförskott?
Jag bara undrar om det kan bli så att man måste lösa ut jultidningar mot postförskott. Alltså den som har hållt i beställningarna?
Jag har nämligen beställt från en kompis dotter, vi har redan betalt pengarna för min kompis fick för lite från fk, så hon fick vår tusenlapp i förskott.
Nu säger hon att paketet har kommit men att hon inte kan hämta ut det för att alla inte har betalt så det fattas 4800 kronor innan hon kan hämta paketet.
Tycker det verkar lite konstigt. Men kan det vara så om man t.ex. missköter inbetalningen året innan (har en liten misstanke om det var så, men är inte alls säker) att då förlaget kan säga att ja ni får sälja igen men då är villkoret att ni hämtar ut mot postförskott. Eller är det en hel omöjlighet och isåfall så att min "vän" grundlurar mig?
Det kan ju vara så att beställningen inte är ivägskickad i tid t.ex och att hon försöker vinna tid.
Jag börjar bli lite stressad... 2 veckor kvar till jul och julklappar till typ hälften av alla vi köper till vet vi inte om vi kommer få. Som tur är är det inte till de vi köper dyra saker till men det är ändå julklappar som måste inhandlas någon annanstans om vi inte får tag på grejerna.
Och får vi inte det får jag ju hoppas att det finns 1000 kronor att betala tillbaka till oss...